پروفایل
وال تل
23 آبان 1401 44 بازدید

دلایل شارژ نشدن پاوربانک

زمانی که در سفر هستید و به پریز برق دسترسی ندارید و تلفن همراه شما شارژ کافی ندارد. پاور بانک ها می توانند بسیارکاربردی باشند؛ اما اگر خود پاوربانک از بین برود یا آسیب ببیند به مشکل بزرگی بر می خورید و باید چاره ای بیندیشید. این شارژرهای قابل حمل دارای چراغ های LED هستند که وضعیت باتری خود را به شما اطلاع می دهند.

 این چراغ ها با الگوی خاصی چشمک می زنند و گاهی چشمک زدن نامنظم چراغ های پاور بانک می تواند نشانه ایجاد یک مشکل باشد، به معنای این که پاور بانک مدنظر شما شارژ نمی شود. در بعضی مواقع ممکن است متوجه شوید پاوربانکی که به شارژر متصل شده چراغ LED چشمک می زند اما دستگاه شارژ نمی شود. چند نکته وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود، در ادامه با ما همراه باشید تا به دلایل شارژ نشدن پاور بانک عیب یابی آن ها بپردازیم.

دلایل شارژ نشدن پاور بانک چیست؟

اکثر پاوربانک ها سیستم روشنایی LEDرا دارا می باشند که نشانگر سطوح مختلف شارژ است. برای اطلاع از مشخصات دستگاه می توانید دفترچه راهنمای آن را بخوانید و سپس چراغ نشانگر شارژ را بررسی کنید. اگر اعلان روشنایی مناسب نمایش داده نشود، می توانید بفهمید که پاور بانک شما به درستی شارژ نمی شود و مشکل دارد. از دلایل شارژ نشدن پاور بانک می توانیم به کثیف شدن و یا آسیب دیدن پورت داده پاوربانک اشاره کنیم.

پاور بانک ها دارای پورت هایی هستند که به تسهیل شارژ بین دستگاه و پریز برق کمک می کنند. این پورت شامل درگاهی است که شارژ را از پاور بانک به تلفن، تبلت یا لپ تاپ شما منتقل می کند. با گذشت زمان، این پورت ها کثیفی و گرد غبار را جمع آوری می کنند و عملکرد صحیح آن ها مختل می شود. در برخی مواقع خرابی و فرسودگی کابل دلیل اصلی شارژ نشدن پاور بانک است و شما متوجه خواهید شد که اغلب شارژرها در طول زمان مستعد فرسودکی هستند که در نتیجه باعث مشکلات اتصال در هنگام شارژ دستگاه‌ شما می‌شوند.

از آن جایی که پاوربانک ها در طول سفر یا هنگام حرکت و دسترسی نداشتن به برق بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، بیشتر از سایر دستگاه ها در معرض آسیب هستند و این باعث می شود که پورت های دستگاه خیلی سریع تر از آنچه که معمولاً انتظار دارید فرسوده شوند.

یکی از راه های جلوگیری از این کار این است که درگاه های شارژ را تمیز نگه دارید و سعی کنید شارژر را با احتیاط جدا کرده و در جایی مناسبی قرار دهید تا از رسیدن هر گونه آسیب به آن ها جلوگیری کنید. در حالی که هیچ درگاه شارژی برای همیشه دوام نمی آورد، اما اگر از آن ها به درستی مراقبت کنید دوام بیشتری خواهند داشت.

پاور بانک

راهکار رفع مشکل شارژ نشدن پاور بانک

اگر به دنبال راهکاری برای رفع مشکلات مرتبط به پاور بانک ها هستید بهتر است نکات زیر را بررسی کنید.

  1. چنانچه متوجه شدید پاور بانک شارژ نمی شود ابتدا کابل، شارژر، پریز و کیس خود را عیب یابی کنید
  2. بررسی کنید شارژر و کابل شما کار می کنند و  آن ها را با دستگاه هوشمند دیگری نیز امتحان کنید.
  3. بررسی کنید که پریز شما متصل به برق است و مشکلی ندارد
  4. شارژر را به پریز برق وصل کنید.
  5. بررسی کنید که هیچ وسیله جانبی، مانند جعبه یا بسته باتری، سنسورهای گوشی شما را نپوشانده باشد.

 

همچنین بخوانید : بهترین پاور بانک های بازار

 

بیشتر مردم به صورت روزانه از پاور بانک ها استفاده نمی کنند، پاور بانک ها ممکن است هنگامی که در سفر یا در حرکت هستید و به برق دسترسی ندارید مورد استفاده قرار بگیرند. معمولاً ممکن است در صورت استفاده صحیح پاور بانک ها بیش از 18 ماه دوام بیاورند. کیفیت، مدار کنترلر و سلول های باتری نکته مهم دیگری است که باید در نظر داشته باشید. 

یک پاوربانک از یک برند خوب و معروف می تواند 3 تا 6 ماه شارژ نگه دارد و دچار مشکل نشود. البته ناگفته نماند که طول عمر باتری پاوربانک ها معمولاً بسیار طولانی تر از سایر دستگاه های هوشمند است، اگرچه استفاده بیش از حد می تواند منجر به تخلیه سریعتر و کاهش عمر باتری  پاوربانک ها شود. همچنین اگر پاوربانک شما خیس شود یا از دست تان بیفتد ممکن است به باتری آسیب وارد شود. تا جایی که دیگر توانایی شارژ شدن را نداشته باشد. اگر بعد از افتادن دستگاه یا خیس شدن آن متوجه شدید پاور بانک مشکل دارد به طور حتم به باتری پاور بانک آسیب وارد شده است.

علت های شارژ نشدن پاور بانک

1. پاوربانک را از طریق پریز برق شارژ کنید نه از طریق USB لپ تاپ

 توصیه می شود هنگام شارژ کردن پاور بانک از پریز برق اصلی آن را شارژ کنید نه از طریق رایانه یا لپ تاپ. جریان خروجی از پورت USB کامپیوتر یا لپ تاپ حدود 0.5 آمپر است که برای شارژ پاوربانک کافی نیست و به پاور بانک آسیب می رساند. البته در زمانی که پاور بانک با مشکل شارژ مواجه شده می توانید از آداپتور دیگری استفاده کنید تا متوجه شوید پاور بانک شما سالم است یا آسیب دیده.

پاوربانک

2. ممکن است باتری پاوربانک شما آسیب دیده باشد

اگر پاور بانک شما شارژ نمی شود و چراغ های LED آن هنگام اتصال به پریز برق روشن نمی شوند، احتمالاً خرابی باتری پاور بانک وجود دارد. با توجه به نکات زیر می توانید این مسئله را حل‌ کنید: ابتدا گارانتی پاوربانک را بررسی کنید، بیشتر این دستگاه ها دارای گارانتی 12 تا 36 ماهه هستند، اگر باتری پاوربانک شما آسیبی دیده بود. می توانید باتری دستگاه خود را تعویض کنید. اگر همه موارد بالا جواب نداد، چاره ای ندارید جز این که یک پاور بانک جدید بخرید و استفاده کنید.

همچنین بخوانید : بهترین پاور بانک های سامسونگ

3. مشکل در ورودی و خروجی پاوربانک

همان طور که می دانید یک کابل خراب می تواند حتی سوکت سالم را هم از کار بیندازد. اما همیشه این طور نیست! در برخی مواقع سوکت پاور بانک از همان ابتدا خراب است و این مورد روی شارژ صحیح پاوربانک تاثیر می‌ گذارد. در ابتدا شاهد قطع و وصل شدن چراغ های سوکت می شوید که زمان حرکت دستگاه دیده می شوند. حتی لقی، زدگی یا جدا شدن سوکت را در صورت خرابی خواهید دید. البته برخی از مدل های پاوربانک از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و دیرتر این مشکل پیش می آید.

خوشبختانه سوکت های خراب پاور بانک به سادگی قابل تعویض هستند و یکی از ارزان ترین فرایندهای تعمیر پاوربانک به شمار می رود. علاوه بر این برای سالم بودن کانکتورها سعی کنید به هیچ عنوان کابل شارژ را فشار ندهید. همچنین‌ پاور بانک در حال شارژ را زیر دست و پا نیندازید، چرا که در این حالت سوکت ها آسیب پذیرتر می شوند.

4. نامناسب بودن شارژر فندکی و دیواری

در حال حاضر برای پاوربانک ها هم شارژ اصل و هم تقلبی را می بینید که اگر متوجه نشوید و نمونه تقلبی را خریداری کنید خیلی زود‌ پاوربانک خراب شده و منفجر می شود. برای پیشگیری از این مشکل و یا سوختن آن بهترین گزینه انتخاب شارژهای دیواری و فندکی است که در بهترین برندها ی موجود عرضه می شوند. یک شارژر فندکی مناسب باید دو قابلیت مهم شارژ سریع و خروجی بدون نوسان را داشته باشد تا بتواند از آسیب رسیدن به تبلت، هنذفری، موبایل جلوگیری کند. علاوه بر این هیچ وقت پاوربانک را با یک کلگی ارزان و بی کیفیت شارژ نکنید و حتما شارژر اختصاصی را از یک برند معتبر خریداری کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که نوسانات برق می تواند روی کابل، سلول های ذخیره انرژی و سوکت تاثیر می گذارد. بسیاری از کلگی های موجود در بازار این قابلیت را ندارند که از خروجی بدون نوسان پشتیبانی کنند و همین امر روی خرابی پاوربانک تاثیر گذار است.

5. مشکل باتری پاوربانک

در واقع تمامی وسایل الکترونیکی از جمله پاوربانک مثل ما انسان ها هستند. با استفاده طولانی مدت از پاوربانک و قرارگیری آن در معرض گرما و سرمای شدید از دلایل شارژ نشدن پاور بانک هستند. این باور اشتباه است که باتری پاوربانک در اثر نوسان برق و وصل ماندن به گوشی خراب می شود.

در واقع وجود مدارهای محافظتی در واحد کنترل ماژول پاوربانک مانع از این اتفاق می شوند. بعد از گذشت 3 الی 4 سال نشانه های خرابی پاور بانک دیده می شوند و در نهایت به درستی شارژ نمی شوند. شما می توانید مشکل شارژ نشدن را با تعویض باتری حل کنید. اما برای حفظ سلامت باتری بهتر است حداقل هر سه ماه آن را شارژ کنید. سعی کنید دستگاه را خارج از محدوده 0 تا 45 درجه سانتی گراد استفاده نکنید و در صورت استفاده نکردن حتما تمام کابل ها را از دستگاه جدا کنید.

پاوربانک_وال تل

6. خرابی مدارات داخلی پاوربانک

در برخی مواقع احتمال بسیار کمی وجود دارد که دلایل شارژ نشدن پاوربانک از خرابی مدار باشند. در واقع مدارهای پاوربانک از آسیب خود پیشگیری می کنند و نوسانات برق یا شارژر معمولی به سادگی نمی تواند آن ها را خراب کند. اما اگر از سلامت ورودی و خروجی، شارژر، کابل و باتری مطمئن هستید، بد نیست که مدارهای کنترلی پاوربانک را نگاه بیندازید. شاید مشکل دستگاه از مدارهای داخلی باشد.

همچنین بخوانید : پاوربانک های مناسب برای گوشی شیائومی

جمع بندی:

بیشتر پاوربانک ها در عرض 1 تا 2 ساعت شارژ می شوند. همچنین می‌توانید دستورالعمل‌های سازنده پاور بانک خود را دنبال کنید تا زمان شارژ را تخمین بزنید. بهتر است که پاوربانک خود را بیش از حد لازم شارژ نکنید زیرا خطرناک است و امکان منفجر شدن پاور بانک وجود دارد. به طور کلی پاوربانک ها در صورت که گارانتی داشته باشند قابل تعمیر هستند.

اگر سازنده تشخیص دهد که شما از دستگاه خود به نحو صحیح استفاده کرده اید و  پاور بانک دارای گارانتی است آن را تعمیر یا تعویض می کند. دلایل شارژ نشدن پاوربانک متعدد است که باید بتوانید علت اصلی آن را بدانید و در نتیجه آن را تعمیر کنید.ما برای شما در فروشگاه اینترنتی وال تل محصولی با کیفیت و قیمت روز را پیشنهاد میدهیم.

ثبت دیدگاه