پروفایل
وال تل
28 مهر 1401 58 بازدید

امروزه برندهای مختلفی از پاوربانک ها بسیار محبوب و شناخته شده هستند. آن ها در شکل ها و اندازه های مختلف با ویژگی ها منحصر به فرد در بازار وجود دارند. باتری پاوربانک ها معمولا از طریق منبع تغذیه خارجی مانند پریز برق شارژ می شود و سپس انرژی را به شکل شیمیایی ذخیره می کند.

به طوری که اگر باتری دستگاه شارژر نداشته باشد و نیاز به انرژی الکتریکی و شارژ داشته باشد می توان آن را از طریق درگاه خروجی به دستگاه متصل کرد و شارژ نمود. هنگام خرید پاور بانک ها باید به برخی نکات مهم و کلیدی توجه داشته باشید که ما در این مقاله به این موارد می پردازیم.

آشنایی با انواع پاوربانک شیائومی

بهترین نوع پاور بانک های شیائومی 10000میلی آمپر می باشند. این پاور بانک ها دارای طراحی زیبا، براق و سبک هستند که به راحتی می توان آن ها را حمل کرد. این پاور بانک ها دارای باتری لیتیوم پلیمری با چگالی بالا هستند و شما می توانید با وجود این پاور بانک ها چهار بار باتری موبایل خود را شارژ کنید. به علاوه دارای شارژ سریع دوطرفه 18واتی هستند. از مهم ترین ویژگی این پاور بانک ها می توان به قیمت مناسب آن ها اشاره کرد.

1. پاوربانک شیائومی مدل PB 100LZM

یکی از تولیدات شیائومی که در کنار قابلیت های فراوان قیمت مناسبی دارد، پاوربانک شیائومی مدل PB 100LZM است. این محصول عالی نسبت به مدل های شیائومی و حتی برندهای دیگر بسیار سبک تر بوده و ظاهری ساده و مات دارد. این پاوربانک با ویژگی های منحصربه فرد خود توجه کاربران را به خود جلب کرده است. دستگاه وزنی 247 گرم دارد و چنین وزن پایینی را مدیون باتری کوچک و جنس بدنه است. پاوربانک شیائومی به شما این امکان را می دهد که به راحتی انرژی لازم دستگاه را تامین کنید.

بدنه محصول در برابر ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. علاوه بر این در برابر شدت جریان، حرارت و غیره مقاوم است. نشانگری که روی پاوربانک تعبیه شده میزان شارژ باقی مانده را نشان می دهد. دو درگاه خروجی با ولتاژ 5.1 ولت و شدت جریان 2.4 آمپر در دستگاه وجود دارد. به طوری که شما می توانید همزمان دو دستگاه را شارژ کنید. پاوربانک شیائومی مدل PB 100LZM اندازه ای جمع و جور و کوچکی دارد، از همین رو حمل بسیار راحتی دارد.

همچنین بخوانید : دلایل شارژ نشدن پاور بانک

2. پاوربانک شیائومی مدل  proMi Power Bank 2

پاور بانک proMi Power Bank 2 قابلیت های ویژه ای دارد و در لیست بهترین پاوربانک های شیائومی قرار می گیرد. یکی از ویژگی های این محصول وزن کم و ابعاد جمع و جور آن است که حمل راحت را برای کاربر امکان پذیر می کند. به دلیل طراحی جمع و جور کاربران بیشتر به خرید این پاوربانک ترغیب می شوند. همان طور که می دانید معمولا پاوربانک ها زمانی استفاده می شوند که شما به برق دسترسی ندارید و بیشتر در سفرها به کار برده می شوند.

3. پاوربانک بی سیم شیائومی مدل WPB15ZM

یکی دیگر از تولیدات کمپانی شیائومی پاوربانک بی سیم شیائومی مدل WPB15ZM است. این محصول را می توانید با قیمتی مقرون به صرفه و ظرفیت بالای باتری خریداری کنید. مهم ترین ویژگی این پاوربانک بهرمندی از دو شارژ بی سیم است و همچنین چند چراغ LED که روی بدنه شارژر تعبیه شده و باتری دستگاه را نمایش می دهد.

این پاوربانک در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می شود و هارمونی خاصی با دستگاه های دیجیتال به وجود می آورد. دکمه ای که روی پاوربانک و در کنار پورت ها قرار دارد موجب بهبود باتری می شود. وزن آن 230 و ابعاد آن 147.9 در 70.6 میلی متر است. این پاور بانک از جنس پلاستیک ABS ساخته شده و بسیار مقاوم است.

4. پاوربانک شیائومی مدل PB 200 LZM

یکی دیگر از آیتم های ما در لیست بهترین پاوربانک های شیائومی مدل PB 200 LZM است. قابلیت های خوبی در این پاوربانک به کار برده شده و به شما این امکان را می دهد تا با پرداخت هزینه کم خریدی عالی داشته باشید. وزن پاوربانک 470 گرم و ابعاد آن 150.5 در 73.6 میلی متر است.

ظرفیت باتری این محصول 20000 میلی آمپر است و می تواند چند گجت را به راحتی شارژ کند و انرژی دستگاه را چندین مرتبه تامین کند. دو عدد پورت خروجی برای دستگاه در نظر گرفته شده و شارژ ایمن، مدیریت شارژ موجب می شود تا هیچ گونه آسیبی به دستگاه نرسد.

5. پاوربانک شیائومی مدل PLM13ZM

پاوربانک PLM13ZM ظرفیتی 10000 میلی آمپری دارد و یک عدد چیپست هوشمند در آن تعبیه شده است. با وجود این چیپست شما دیگر نگران انتقال جریان بیش از حد تبلت یا گوشی نخواهید بود. مزیت دیگر این پاوربانک، وجود پورت USB_C است. البته علاوه بر وجود این پورت، پورت Micro USB نیز در دستگاه وجود دارد.

کلید روشن و خاموش کردن پاوربانک در کنار پورت ها وجود دارد و می توانید چراغ های ال ای دی را روی دستگاه ببینید که وضعیت شارژ را نشان می دهند. وزن پاوربانک تقریبا 450 گرم است و برای برخی از افراد مقداری سنگین است. نکته مهم دیگر در رابطه با این پاوربانک جنس بدنه آن است که از آلومینیوم ضدآتش ساخته شده و مقاومت خوبی دارد.

6. شارژر همراه شیائومی مدل PLM09ZM

ظرفیت باتری این پاوربانک 10000 میلی آمپر بوده و در بازار یکی از محبوب ترین برندهای موجود است. این پاوربانک طراحی ساده و زیبایی دارد و از همین جهت طرفداران زیادی دارد. به طوری که می تواند با سرعت بالایی دستگاه شما را شارژ کند. در زمان خرید یک کاور در اختیار شما قرار می گیرد که از پاوربانک در برابر ضربات احتمالی محافظت می کند. پاوربانک PLM09ZM بسیار سبک بوده و فست شارژ است.

7. پاوربانک شیائومی مدل wpb15zm

 اگر بخواهیم یکی از محصولات پرفروش برند شیائومی را معرفی کنیم به سراغ پاوربانک wpb15zm می رویم. مهم ترین ویژگی این دستگاه که سبب تمایز آن با مدل های دیگر شده شارژ وایرلس آن است. نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که دستگاه موردنظر باید از وایرلس یا شارژ بی سیم پشتیبانی کند. این دستگاه می تواند چند بار گوشی شما را شارژ کند.

همچنین بخوانید : پاور بانک های مناسب برای گوشی شیائومی

نکات خرید پاوربانک شیائومی

1. مطابقت پاور بانک با باتری

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید یا انتخاب پاوربانک ها باید به آن توجه کنید مطابقت پاور بانک با باتری است. هنگام خرید به این فکر کنید که برای کدام وسیله الکترونیکی نیاز به پاور بانک دارید؛ زیرا انرژی که وسایل الکترونیکی مصرف می کنند با یکدیگر متفاوت است

به طور مثال یک تبلت بیشتر از یک گوشی هوشمند انرژی مصرف می کند. همچنین بعضی از گوشی های هوشمند نسبت به سایر مدل ها شارژ بیشتری نیاز دارند. برای این که متوجه این مورد شوید به مشخصات گوشی هوشمند خود نگاهی بیندازید. مشخصات باتری روی آن درج شده اند.

همچنین می توانید متوجه شوید که شارژ گوشی هوشمند شما چند ساعت به طول می انجامد. بنابراین یک باتری هزار میلی‌متر آمپر ساعتی می تواند انرژی لازم  را برای یک ساعت تامین کند. موبایل های سری قدیمی کمتر از 1000 میلی‌متر آمپر ظرفیت دارند و موبایل های هوشمند مدرن تا 3000 میلی‌متر ساعت ظرفیت دارند. زمان خرید پاوربانک برای وسایل الکترونیکی که به میزان انرژی بیشتری نیاز دارند، به یک پاور بانک بزرگ تر با ظرفیت شارژ بیشتر نیاز دارید تا مطمئن شوید که جوابگوی نیاز شماست.

2. جریان شارژ خروجی پاوربانک

زمان انتخاب و خرید پاوربانک ها حتما نکته ضروری و مهم مربوط به سرعت شارژ  را در نظر بگیرید. با وجود پاور بانک ها می‌توانید زمانی که به پریز برق دسترسی ندارید موبایل یا وسیله الکترونیکی خود را با شارژرهایی که همراه دستگاه ارائه می‌شوند شارژ کنید. تعداد زیادی از دستگاه های USB کوچک مانند چراغ قوه ها فقط به جریان شارژ نیم آمپر نیاز دارند، تلفن ها ممکن است حدود یک آمپر و تبلت ها حدود 2.5 آمپر شارژ نیاز داشته باشند. پاور بانک ها دارای قابلیت شارژ سریع باشند جریان مصرفی آن ها هم بیشتر می شود.

پاور بانک هایی که این قابلیت را دارند ارزش توجه و هزینه را نیز دارند. به طور معمول هر چه جریان انرژی پاور بانک کمتر باشد شارژ دستگاه الکترونیکی بیشتر طول می کشد. میزان جریان انرژی پاور بانک ها بر روی اغلب آن ها نوشته می شود. با این حال توجه داشته باشید که اگر دستگاهی چند خروجی داشته باشد ممکن است جریان را به طور همزمان به همه خروجی ها برساند. بنابراین اگر می‌خواهید زمان شارژ سریع داشته باشید یک پاوربانک با جریان خروجی بالا بخرید. 

3. تعداد پورت ها

پاوربانک های اولیه فقط یک پورت خروجی داشتند؛ اما امروزه نمونه های جدیدتری از پاوربانک ها در بازار ارائه می شوند و با امکانات پیشرفته تر بسیار محبوب و کاربر پسند هستند. این پاور بانک ها طوری طراحی شده اند که توانایی شارژ همزمان دو دستگاه الکترونیکی را دارند. بسیاری از پاوربانک های بزرگ تر دارای دو پورت هستند و گاهی اوقات دارای پورت های بیشتری هم می باشند.

هنگام خرید باید بررسی کنید تعداد خروجی برای هر پورت کافی است یا خیر به علاوه به یاد داشته باشید که اگر به طور همزمان چند وسیله الکترونیکی شارژ شود ممکن است پاوربانک جریان انرژی را به هر دو پورت ندهد و خروجی جریان انرژی فقط توسط یک پورت باشد.

4. لیتیوم یون در مقابل لیتیوم پلیمر

برای پاور بانک ها از دو باتری اصلی استفاده می شود یکی از آن ها لیتیوم یون و دیگری لیتیوم پلیمری نامیده می شود. البته چند تفاوت جزئی نیز بین این دو باتری وجود دارد. باتری های لیتیوم یونی با توان بالاتری داشند. از دیگر تفاوت های این باتری ها می توان به هزینه بسیار پایین‌تر آن‌ها نسبت به لیتیوم پلیمری اشاره کرد. باتری‌های لیتیوم پلیمری عموماً قوی‌تر و قابل قبول‌تر هستند به‌ویژه اندازه، ظاهر و عمر طولانی‌تری دارند.

پاور بانک شیائومی Mi

میانگین طول عمر یک پاوربانک شیائومی معمولاً بین 3 تا 4 سال است و به طور متوسط ​​حدود 4 تا 6 ماه شارژ نگه می دارد و هر ماه بعد از شارژ چند درصد از کیفیت کلی این پاور بانک کاهش می یابد. شما می‌توانید با خیال آسوده پاور بانک های خود را در طول شب شارژ کنید بدون این که نگران آسیب دیدن دستگاه‌های داخلی آن‌ها باشید. وسایل هوشمند مدرن به‌محض این که باتری‌هایشان به 100 درصد می رسد. به‌طور خودکار جریان را متوقف می‌کنند و این گونه باتری آسیب نمی بیند.

همچنین بخوانید : بهترین پاوربانک های بازار

جمع بندی

 پاور بانک یک شارژر قابل حمل است که برای شارژ دستگاه های الکترونیکی در زمان نبود برق به کار برده می شود. از پاوربانک های با ظرفیت بالاتر می توان برای شارژ انواع دستگاهای الکترونیکی مثل تبلت و ... استفاده کرد.  پاوربانک ها در زمانی که شما به پریز برق دسترسی ندارید بسیار کاربردی هستند به شرطی که شما یک برند معتبر را انتخاب کنید. برند شیائومی در حال حاضر انواع پاوربانک ها را با کیفیت های قابل قبول و قیمت مناسب عرضه می کند. ابتدا قبل از خرید پاوربانک شیائومی حتما در رابطه با مدل های مختلف آن اطلاعاتی کسب کرده و بهترین نوع آن را خریداری کنید.ما برای شما در فروشگاه اینترنتی وال تل محصولی با کیفیت و قیمت روز را پیشنهاد میدهیم.

 

ثبت دیدگاه