پروفایل

۱۱ قابلیت مخفی اپل واچ که باید امتحان کنید

اپل واچ بهترین دوست آیفون شماست. این به شما امکان می دهد اعلان ها را مدیریت کنید، تماس بگیرید و حتی از برخی برنامه ها بدون دست زدن به آیفون خود استفاده کنید.

در واقع، اپل واچ شما مملو از ویژگی ها است. و به عنوان یک کاربر جدید، ممکن است در مورد همه آن ها ندانید. بنابراین، لیست ما از ویژگی های پنهان اپل واچ را در زیر بررسی کنید تا نحوه انجام کارهای جالب تر با اپل واچ خود را بیاموزید.

1. از Dock به عنوان راه‌انداز برنامه استفاده کنید

داک بهترین راز نگهدار اپل واچ است. وقتی دکمه Side را فشار می دهید ظاهر می شود. با این حال، نامگذاری آن گیج کننده است. رفتار پیش‌فرض Dock جدیدترین برنامه‌های شما را نشان می‌دهد، شبیه به App Switcher آیفون.

اما در استفاده روزانه، ممکن است هرگز از این ویژگی استفاده نکنید. خوشبختانه، یک تنظیمات مخفی در برنامه Watch وجود دارد که Dock را به یک راه‌انداز برنامه فوق‌العاده مفید تبدیل می‌کند.

برنامه Watch را باز کنید، Dock را انتخاب کنید و از Recents به Favorites تغییر دهید. اکنون، چند تا از برنامه های پر استفاده خود را به لیست علاقه مندی های زیر اضافه کنید.

یک کاربر معمولی اپل واچ معمولاً بین چند برنامه مانند Workouts، Music، Messages و Podcasts جابجا می شود.

اکنون می‌توانید دکمه Side را از هر کجا فشار دهید، در لیست اسکرول کنید و روی پیش‌نمایش برنامه ضربه بزنید تا آن را اجرا کنید.

2. حالت خاموش را امتحان کنید

زیبایی استفاده از اپل واچ این است که چگونه به شما کمک می کند تا از آیفون خود جدا شوید. با این کار می‌توانید گوشی خود را برای مدت طولانی در حالت بی‌صدا قرار دهید.

با این حال، به طور پیش فرض، اپل واچ هر بار که نوتیفیکیشن دریافت می کنید، صدایی تولید می کند.

این می تواند به سرعت آزاردهنده شود، به خصوص به این دلیل که موتور Taptic Apple Watch بسیار خوب است. اما می توانید با چند ضربه آن را ساکت نگه دارید.

از صفحه ساعت، انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا مرکز کنترل نمایان شود و برای روشن کردن حالت بی‌صدا، روی نماد زنگ ضربه بزنید.

اکنون، اپل واچ شما با دریافت اعلان به آرامی روی مچ شما ضربه می زند و تا زمانی که مچ دست خود را بردارید، صفحه را روشن نمی کند.

3. Raise to Speak to Siri

اگر از Apple Watch Series 3 با watchOS 5 یا بالاتر استفاده می کنید، ممکن است علاقه مند به راه اندازی و استفاده از سیری در Apple Watch خود باشید.

با این حال، آیا می دانستید که برای صحبت با سیری نیازی به فشار دادن Digital Crown نیست؟

کافی است مچ دست خود را بالا بیاورید تا اپل واچ را به صورت خود نزدیک کنید و شروع به صحبت کنید. سیری فوراً شروع به رونویسی و پردازش دستور شما می کند.

این مطمئن ترین راه برای تعامل با سیری در اپل واچ است. خیلی بهتر از نگه داشتن تاج دیجیتال کار می کند.

 فعال

4. آگاهانه اعلان ها را مدیریت کنید

اگر همیشه اپل واچ خود را می پوشید، باید مدتی را صرف مدیریت اعلان هایی کنید که دریافت می کنید. اگر این کار را نکنید، پوشیدن اپل واچ به سرعت خسته کننده خواهد شد.

خوشبختانه اپل واچ به شما این امکان را می دهد که اعلان های خاصی را از مرکز اطلاع رسانی غیرفعال کنید. روی یک اعلان به چپ بکشید، روی دکمه منو ضربه بزنید و Turn off on Apple Watch را انتخاب کنید.

همچنین می توانید برای غیرفعال کردن بازخورد صدا و لرزش برای اعلان برنامه، گزینه Deliver Quietly را انتخاب کنید.

5. تمرینات مورد علاقه خود را سفارشی کنید

وقتی شروع به استفاده منظم از برنامه Workouts می کنید، می خواهید صفحه تمرین را سفارشی کنید.

خوشبختانه، می‌ توانید معیارهای اندازه‌گیری را مطابق با میل خود به صفحه ساعت اضافه یا حذف کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید سرعت فعلی را به تمرین پیاده روی اضافه کنید.

برای این کار کافیست اپلیکیشن Watch را باز کنید، به مسیر Workouts > Workout View بروید و تمرین را انتخاب کنید. برای افزودن، حذف و تنظیم مجدد معیارها مطابق با نیاز خود، روی Edit ضربه بزنید.

6. صورت های ساعت خود را مدیریت کنید

سه عدد جادویی برای صفحه های ساعت هوشمند قابل کنترل است. شما باید سه صفحه ساعت را برای زمان‌های مختلف روز، حالت‌ها یا موقعیت‌های مختلف تنظیم کنید.

کافی است انگشت خود را به صورت افقی از یک لبه صفحه به لبه دیگر بکشید تا تمام صفحه‌های ساعت موجود را ورق بزنید.

اگر تعداد زیادی واچ فیس را فعال کرده اید، وقت آن رسیده است که آن ها را حذف یا مرتب کنید. شما می توانید این کار را در خود اپل واچ انجام دهید، اما انجام آن در برنامه واچ بسیار ساده تر است.

از تب My Watch، روی دکمه Edit در کنار بخش My Faces ضربه بزنید. برای حذف صفحه ساعت، روی دکمه قرمز ضربه بزنید.

دکمه ndle در سمت راست برای تنظیم مجدد چهره ها و برای سفارشی کردن صفحه ساعت، از قسمت My Faces روی آن ضربه بزنید.

7. مستقیماً در اپل واچ خود به متن ها پاسخ دهید

هنگامی که در اپل واچ خود اعلان دریافت می کنید، روی آن ضربه بزنید و برای ارسال پاسخ سریع گزینه Reply را انتخاب کنید.

در این جا گزینه های زیادی خواهید دید؛ برای دیکته کردن پاسخ، روی دکمه میکروفون ضربه بزنید، یا می توانید یک ایموجی یا پاسخ از پیش نوشته شده را انتخاب کنید.

اما یکی از ویژگی هایی که ممکن است از آن ندانید، ابزار Scribble است. با دست روی نماد A ضربه بزنید تا یک پد خط خطی باز شود.

حروف را در اینجا بکشید، و آن ها به عنوان متن در بالا نشان داده می شوند. اگر اپل واچ سری 7 یا بالاتر دارید، می‌توانید از صفحه‌کلید QWERTY روی ساعت خود نیز برای پاسخ دادن به پیام‌ها استفاده کنید.

این کار برای تایپ پاسخ های یک یا دو کلمه ای عالی است. برای هر چیز دیگر، ممکن است بخواهید چند پاسخ پیام سفارشی را تنظیم کنید تا هر زمان که بخواهید ارسال کنید.

8. از حالت تئاتر و سینمایی استفاده کنید

اپل واچ تمایل دارد در بدترین زمان ها روشن شود! وقتی در حال انجام یک بازی یا نشستن در سینما هستید، نمی خواهید اپل واچ شما از نظر بصری یا شنیداری مزاحم شما شود.

در این زمان‌ها، انگشت خود را از Control Center به بالا بکشید و روی دکمه Theater Mode ضربه بزنید. این کار از روشن شدن اپل واچ شما جلوگیری می کند مگر اینکه روی صفحه نمایش ضربه بزنید یا Digital Crown را فشار دهید.

9. همه ویژگی های سلامتی را فعال کنید

یکی از دلایل اصلی خرید اپل واچ افزایش آمادگی جسمانی است. در حالی که این کار را می توان در درجه اول با استفاده از ویژگی تناسب اندام و تمرین انجام داد، فعال کردن ویژگی های مختلف سلامت در اپل واچ نیز مهم است.

این به شما امکان می دهد تا به طور کامل پتانسیل آن را کشف کنید. اپل واچ بسیاری از ویژگی های سلامتی، از جمله ECG، نظارت بر اکسیژن خون، تشخیص سقوط، ردیابی خواب و غیره را ارائه می دهد.

می‌توانید همه آن ‌ها را از دسته‌های مربوط به آن‌ها در برنامه Watch در آیفون خود کاوش کنید. آن ها را در بخش Health، Heart، Mindfulness، Sleep و موارد دیگر در برنامه خواهید یافت.

10. در حین پوشیدن ماسک، قفل آیفون خود را باز کنید

پس از همه‌گیری COVID-19، اپل قابلیتی را منتشر کرد که به شما امکان می‌دهد از اپل واچ خود برای باز کردن قفل آیفون خود در حالی که ماسک دارید استفاده کنید.

اگرچه ممکن است کوچک به نظر برسد، اما فوق العاده مفید است و ما استفاده از این ویژگی را توصیه می کنیم. برای استفاده از آن باید یک رمز عبور روی Apple Watch خود تنظیم کنید.

برای فعال کردن این قابلیت، در آیفون خود به Settings > Face ID & Passcode رفته و Unlock with Apple Watch را فعال کنید.

از این فرآیند برای باز کردن قفل آیفون خود همانطور که معمولاً استفاده می کنید استفاده کنید.

11. موسیقی را با اپل واچ خود همگام کنید

اگر اپل واچ خود را در دویدن یا پیاده روی همراه خود می برید، ممکن است بخواهید آیفون خود را پشت سر بگذارید، به خصوص اگر اپل واچ تلفن همراه دارید.

به عنوان یک مشترک Apple Music، می توانید هر زمان که بخواهید، موسیقی را از Apple Watch خود از طریق اتصال سلولی پخش کنید. اما این اغلب غیر قابل اعتماد است و باتری را تخلیه می کند.

در عوض، می‌توانید آلبوم‌ها یا لیست‌های پخش مورد علاقه خود را برای استفاده آفلاین با اپل واچ خود همگام کنید.

برنامه Watch را در iPhone خود باز کنید، Music را انتخاب کنید و روی Add more ضربه بزنید. یک لیست پخش یا آلبوم را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا با Apple Watch شما همگام شود.

دفعه بعد که برنامه Music را در ساعت خود باز می کنید، آلبوم یا لیست پخش تازه همگام سازی شده را در لیست خواهید دید.

جمع بندی

با اپل واچ خود کارهای جالب بیشتری انجام دهید. ساعت اپل مملو از ویژگی‌های خارج از جعبه است.

امیدواریم این ویژگی های پنهان به شما کمک کند تا از اپل واچ خود نهایت استفاده را ببرید. از اینکه چقدر می تواند انجام دهد شگفت زده خواهید شد!

ثبت دیدگاه