پروفایل

مقايسه گوشی گلکسی A25 و ردمی نوت 13 شیائومی 4G

مقایسه گوشی گلکسی A25 و ردمی نوت 13 کمک می‌ کند تا بتوانید از بین دو میان رده ارائه شده توسط این برند انتخاب خود را به درستی انجام دهید. نماینده سامسونگ در سال ۲۰۲۳ با مشخصات فنی قابل قبول روانه بازار شد. یک گوشی با نمایشگری از نوع سوپر امولد و با پردازنده اختصاصی که برای انجام کارهای روزمره و بازی کردن می‌ تواند انتخابی مناسب باشد. در طرف دیگر نماینده شیائومی نیز با مشخصات فنی قابل قبول در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد. یک نمایشگر با ابعاد بزرگ در کنار دوربین توانمند را می‌ توان از جمله ویژگی‌ های این میان رده از شیائومی نام برد. با مقایسه گوشی Redmi Note 13 و A25 می‌ توانیم درک بهتری از عملکرد هر کدام داشته باشیم.

مقایسه A25 و Redmi Note 13 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

مقایسه گوشی گلکسی A25 و ردمی نوت 13 از نظر طراحی و ساخت نشان می‌ دهد که با وجود تفاوت‌ های همیشگی محصولات این دو برند از نقطه نظرهایی با هم حائز شباهت هستند. هر دو گوشی از نظر کیفیت بدنه در یک رده قرار گرفته‌ اند. علاوه بر این هم شیائومی و هم سامسونگ ترجیح داده‌ اند که برآمدگی‌ های دوربین‌ ها را بر روی قاب پشتی حذف کنند. با وجود اینکه صفحه نمایش گوشی Redmi Note 13 نسبت به گوشی A25 بزرگتر است ولی تنها از نظر ارتفاع نسبت به رقیب خود ابعاد بیشتری دارد. یک گوشی باریک‌ که با وزن حدود ۱۸۹ گرمی نسبت به نماینده سامسونگ سبک‌ تر است. هم سامسونگ و هم شیائومی برای ساخت این دو گوشی خود و قسمت فریم به سراغ متریال پلاستیک رفته‌ اند. خبری از استفاده از شیشه بر روی این مدل‌ ها نمی‌ بینیم. فارغ از اینکه کدام رنگ گوشی از گلکسی A25 را انتخاب می‌ کنید، یک طرح شطرنجی بسیار ریز را می‌ توانیم بر روی قاب پشتی آن مشاهده نماییم. این زیبا بودن تقریبا امری سلیقه‌ ای است.

گوشی Redmi Note 13 نیز با قاب پلاستیکی ساده و براق روانه بازار می‌ شود. یکی از مشکلات طراحی و ساخت گوشی Redmi Note 13 نشان دادن اثر انگشت‌ ها است. بر روی پنل جلویی گوشی ردمی نوت 13 نیز یک حفره دایره ای شکل را مشاهده می‌ کنیم که دوربین سلفی را جایی می‌ دهد. نسبت به طراحی ناچ قطره‌ ای گوشی A25، طراحی قاب جلویی گوشی ردمی نوت 13 می‌ تواند مدرن‌ تر باشد. علاوه بر این شیائومی ترجیح داده برای مراقبت از پنل جلویی به سراغ محافظ گوریلا گلس ۳ برود. این در حالیست که نماینده سامسونگ با لایه شیشه حرارت دیده شده در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد. واضح است که صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 13 نسبت به گوشی گلکسی A25 مقاومت بیشتری در برابر ضربه و خط و خش دارد.

از دیگر ویژگی‌ های گوشی ردمی نوت 13 می‌ توان به حاشیه‌ های کمتر آن در مقایسه با گوشی A25 اشاره نمود. بر روی قاب پشتی گوشی گلکسی A25 می‌ توانیم به مانند بخش زیادی از میان رده‌های دیگر ۳ سنسور دوربین را مشاهده کنیم که به صورت عمودی قرار گرفته‌ اند. در سمت راست سنسورهای دوربین نیز می‌ توانیم فلش LED را مشاهده کنیم. با این حال با مقایسه گوشی گلکسی A25 و ردمی نوت 13 از نظر نوع طراحی قسمت پشتی متوجه می‌ شویم که سنسورهای نماینده شیائومی یک اندازه نیستند. شیائومی ۲ سنسور را با ابعاد بزرگتر در کنار یک دوربین کوچکتر بر روی قاب پشتی قرار داده است. یک فلش LED نیز در کنار سنسورها مشاهده می‌ کنیم. نماینده شیائومی با استاندارد IP54 روانه بازار می‌ شود. به همین علت می‌ توان گفت که در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است. این در حالیست که نماینده سامسونگ هیچگونه استاندارد حفاظتی ندارد.

اگر بخواهیم یک جمع‌ بندی از مقایسه طراحی و ساخت گوشی A25 و Redmi Note 13 داشته باشیم، به برتری نماینده شیائومی اشاره خواهیم نمود. به واسطه وجود لایه حفاظتی گوریلا گلس ۳ و همچنین بهره‌ مندی از استاندارد IP54 می‌ توان گفت که ردمی نوت 13 عملکردی به مراتب بهتر از رقیب خود دارد.

مقایسه نمایشگر گلکسی A25 و ردمی نوت 13

در گام بعدی برای مقایسه گوشی‌ های A25 و Redmi Note 13 به سراغ صفحه نمایش آن ها می‌ رویم. سامسونگ یک گوشی با نمایشگر با کیفیت روانه بازار کرده است. یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع سوپر امولد بر روی این گوشی مشاهده می‌ کنیم. از جمله مشخصات فنی صفحه نمایش گوشی A25 می‌ توان به حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی اشاره نمود. این گوشی با رزولوشن ۲۳۴۰ در 1080 پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد. علاوه بر این تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی گلکسی A25 نیز ۳۹۶ پیکسل در اینچ است. صفحه نمایشی که با حداکثر روشنایی 1000 نیت در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد.

به سراغ نماینده شیائومی می‌ رویم. جایی که یک صفحه نمایش کشیده‌ تر با ابعاد ۶.۶۷ اینچ بر روی آن مشاهده می‌ کنیم. این صفحه نمایش از نوع امولد بوده و با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی می‌ تواند عملکرد قابل قبول در اجرای بازی‌ ها نشان دهد. از دیگر مشخصات فنی صفحه نمایش این گوشی می‌ توان به رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی اشاره نمود. این صفحه نمایش از نظر تراکم پیکسلی نیز شباهت زیادی به نماینده سامسونگ داشته و با ۳۹۵ پیکسل در اینچ عملکرد قابل قبول دارد. بنابر گفته شیائومی حداکثر روشنایی صفحه نمایش این گوشی به ۱۸۰۰ نیت می‌ رسد.

پس از مقایسه گوشی گلکسی A25 و ردمی نوت 13 از نظر کیفیت صفحه نمایش تعیین برنده برای ما دشوار است.

مقایسه سخت‌ افزار گوشی A25 و ردمی نوت 13

مقایسه گوشی ردمی نوت 13 و گلکسی A25 از نظر سخت‌ افزار می‌ تواند در تصمیم شما برای خرید هر کدام تاثیر زیادی داشته باشد. نماینده سامسونگ با یک پردازنده اختصاصی از نوع اگزینوس ۱۲۸۰ روانه بازار می‌ شود. یک پردازنده ۵ نانومتری که با ۸ هسته می‌ تواند در اجرای بازی‌ های روز نیز عملکردی قابل قبول داشته باشد. از دیگر مشخصات پردازنده این گوشی می‌ توان به بهره‌ مندی از دو هسته ۲.۴ گیگاهرتزی و ۶ هسته ۲.۰ گیگاهرتزی اشاره نمود. این گوشی با پردازنده گرافیکی نسبتا مناسب در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد.

شیائومی نماینده خود را با پردازنده‌ ای از شرکت کوالکام در اختیار کاربران قرار داده است. پردازنده‌ ای از نوع اسنپدراگون ۶۸۵ که با ۸ هسته می‌ تواند عملکردی عالی در اجرای بازی‌ ها از خود نشان دهد. ۴ هسته توانمند ۲.۸ گیگاهرتزی در کنار چهار هسته ۱.۹ گیگاهرتزی تمام هسته‌ های پردازنده این گوشی را تشکیل می‌ دهند. گوشی گلکسی A25 می‌ تواند بازی‌ های محبوب مانند کال آف دیوتی را بر روی حالت گرافیکی LOW بدون هیچگونه لگ و کندی اجرا نماید. گوشی ردمی نوت 13 نیز عملکردی عالی برای اجرای بازی‌ ها دارد. هرچند که عملکرد پردازنده شیائومی نسبت به پردازنده گوشی سامسونگ در برخی بنچمارک‌ ها ضعیف‌ تر نشان داده شده است.

اگر قصد خرید گوشی گلکسی A25 را دارید، می‌ توانید از بین نسخه‌ های ۶ گیگابایتی و ۸ گیگابایتی انتخاب خود را انجام دهید. این میان رده از سامسونگ در دو نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی از نظر حافظه داخلی روانه بازار می‌ شود.

در طرف دیگر شیائومی نیز دقیقا با همین کانفیگ‌ ها نماینده خود را در اختیار کاربران قرار داده است. یادآور می‌ شویم که بر روی هر دو گوشی می‌ توان کارت حافظه را جهت افزایش فضای ذخیره‌سازی نصب نمود.

مقایسه نرم‌ افزار گلکسی A25 و ردمی نوت 13

مقایسه گوشی ردمی نوت 13 و گلکسی A25 از نظر رابط کاربری و نرم‌ افزاری نشان می‌ دهد که مطابق با خواسته کاربران این دو گوشی روانه بازار شده‌ اند. سامسونگ گوشی خود را در سال ۲۰۲۳ بر پایه اندروید ۱۴ روانه بازار کرد. این گوشی از رابط کاربری One Ui 6 بهره می‌ برد. مطابق ادعای سامسونگ تا ۴ سال آینده کاربران می‌ توانند بروزرسانی‌ های اصلی اندروید را دریافت کنند. این میزان برای آپدیت‌ های امنیتی به ۵ سال می‌ رسد. شرایطی که نشان می‌ دهد کاربران با گوشی A25 می‌ توانند اندروید ۱۸ را نیز دریافت کنند.

نماینده شیائومی با اندروید ۱۳ روانه بازار شده است. هم اکنون امکان ارتقای سیستم عامل این گوشی به اندروید ۱۴ وجود دارد. از نظر رابط کاربری سامسونگ نسبت به شیائومی در این زمینه عملکردی بهتر داشته و گوشی خود را با رابط کاربری روان‌ تر در اختیار کاربران قرار می‌ دهد.

مقایسه دوربین ردمی نوت 13 و گلکسی A25

یکی از جذاب‌ ترین بخش‌ های مقایسه گوشی گلکسی A25 و Redmi Note 13 به قسمت دوربین برمی‌گردد. جالب است بدانید که سنسور دوربین گوشی ردمی نوت 13 نیز توسط سامسونگ ساخته شده است. بر روی قاب پشتی گوشی سامسونگ می‌ توانیم دوربین ۵۰ مگاپیکسلی را مشاهده نماییم. این دوربین در نور روز عملکردی قابل قبول دارد. علاوه بر این به لطف گشودگی دریچه دیافراگم دوربین گوشی گلکسی A25، در نور کم نیز تصاویر ثبت شده راضی کننده هستند. عکس‌ هایی که با دوربین گوشی A25 ثبت می‌ کنید داینامیک رنج گسترده و کنتراست ایده آلی دارند. در طرف دیگر دوربین اصلی گوشی ردمی نوت 13 نیز ۱۰۸ مگاپیکسلی بوده که تصاویر را با جزئیات عالی می‌ تواند ثبت کند. داینامیک رنج تصاویر اصلی این گوشی نیز قابل قبول است. در نور کم تصاویر این گوشی کیفیت مطلوبی دارند. در عین حال هنگامی که نور کافی وجود داشته باشد، تصاویر ثبت شده توسط این دوربین بی‌ نظیر هستند.

در کنار دوربین اصلی سامسونگ گوشی خود را با ویژگی‌ هایی مانند لرزشگیر اپتیکال روانه بازار کرده‌ است. نماینده شیائومی نیز با این ویژگی در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد.

سامسونگ گوشی خود را به مانند رقیب یعنی شیائومی با دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌ دهد. عملکرد دوربین فوق عریض گوشی A25 نیز قابل قبول است.

یک سنسور ۲ مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی هر دو گوشی می‌ توانیم مشاهده نماییم. دوربین ماکرو که به شما این امکان را می‌ دهد تا بتوانید از یک سوژه از فاصله نزدیک عکس بگیرید.

دوربین سلفی گوشی گلکسی A25 یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است. در طرف دیگر شیائومی نماینده خود را با دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی روانه بازار می‌ کند. تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی گوشی A25 کیفیت بهتری دارند.

با استفاده از دوربین گوشی گلکسی A25 می‌ توانید به فیلمبرداری 4K مشغول شوید. این در حالیست که با دوربین گوشی ردمی نوت 13 تنها امکان فیلمبرداری Full HD وجود دارد.

یک جمع‌ بندی از مقایسه دوربین گوشی ردمی نوت 13 و A25 نشان می‌ دهد که با وجود سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی نماینده سامسونگ می‌ تواند نسبت به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی بهتر عمل کند.

مقایسه باتری و شارژدهی گلکسی A25 و ردمی نوت 13

به مانند بخش زیادی از میان رده‌ های موجود در بازار هر دو گوشی با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت در اختیار کاربران قرار می‌ گیرند. سامسونگ این امکان را به شما می‌ دهد که با شارژر ۲۵ وات گوشی خود را شارژ کنید. متأسفانه آداپتور درون جعبه این گوشی قرار ندارد. در طرف دیگر با یک شارژر ۳۳ وات می‌ توانید باتری گوشی ردمی نوت 13 را شارژ نمایید. در این بخش نماینده شیائومی را به لطف وجود آداپتور درون جعبه و همچنین شارژر ۳۳ وات پیروز اعلام خواهیم کرد.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 از نظر اسپیکر و کیفیت صدا

با مقایسه گوشی ردمی نوت 13 و گلکسی A25 از نظر کیفیت صدا تمام بخش‌ ها را با هم بررسی کرده‌ ایم. سامسونگ مشکل عدم استفاده از اسپیکر استریو را بر روی نماینده خود برطرف کرده است. هر دو گوشی با اسپیکر استریو در اختیار کاربران قرار می‌ گیرند. از نظر بلندای صدا عملکرد هر دو میان رده تقریبا یکسان است. با وجود اینکه در فرکانس‌ های صوتی بالا کیفیت اسپیکر گوشی ردمی نوت 13 بهتر است ولی در فرکانس‌ های پایین می‌ توان گفت که این نماینده سامسونگ است که عملکردی بهتر دارد.

گوشی A25 بخریم یا ردمی نوت 13؟

بدون تردید پس از مقایسه گوشی و Redmi Note 13 از نقطه نظرهای مختلف شما نیز برای انتخاب گزینه بهتر مردد شده‌ اید. قیمت پایین‌ تر نماینده سامسونگ را می‌ توان یکی از دلایلی دانست که خرید آن را در بهترین کانفیگ گزینه ای کاربردی بهتر نشان می‌ دهد. نماینده شیائومی دارای صفحه نمایشی با حاشیه‌ های کمتر و طراحی جذاب‌ تر است. این گوشی مقاومت بیشتری نیز از نظر بدنه دارد. در عین حال از نظر دوربین و همچنین سخت‌ افزار نماینده سامسونگ می‌ تواند گزینه ای بهتر باشد.

قیمت گوشی a25 سامسونگ و نوت 13 شیائومی

اگر قصد اطلاعات قیمت گوشی گلکسی A25 یا قیمت گوشی ردمی نوت 13 را دارید، می‌ توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی وال تل بهره ببرید.

 

ثبت دیدگاه