پروفایل

مقايسه گوشی A55 و شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus

مقایسه Redmi Note 13 Pro Plus و گلکسی A55 از آنجایی برای کاربران اهمیت دارد که هر دو میان رده در یک رده قیمتی روانه بازار کشور ما می‌ شوند. در سال ۲۰۲۴ کمپانی‌ های شیائومی و سامسونگ از دو میان رده ایده‌ آل خود رونمایی کردند. محصول ارائه شده توسط شیائومی مجهز به یک شارژر ۱۲۰ وات است. در طرف دیگر سامسونگ یک گوشی با نمایشگر فوق العاده با کیفیت در اختیار کاربران قرار می‌ دهد. از نظر دوربین و سخت‌ افزار نیز هر دو گوشی عملکردی عالی دارند. با توجه به این موارد ما در مجله فروشگاه اینترنتی وال تل ترجیح داده‌ ایم به مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus از نقطه نظرهای مختلف بپردازیم.

مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر طراحی و کیفیت ساخت

مقایسه گلکسی A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس از نظر نوع طراحی و ساخت نشان می‌ دهد که هر دو گوشی با کلاس طراحی متفاوت روانه بازار می‌ شوند. محصول ارائه شده توسط شیائومی دارای نمایشگر خمیده و بدنه کشیده شده است. در فریم خاص گوشی می‌ توان این موضوع را به خوبی مشاهده نمود. به احتمال فراوان با نگاه به گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس متوجه می شوید یک میان رده در سال ۲۰۲۴ با طراحی منحصر به فرد است. بدون تردید طراحی و ساخت این گوشی به گونه‌ ای صورت گرفته است که با همان نگاه اول در ویترین مغازه نگاه شما به آن جلب می‌ شود.

مقایسه طراحی و ساخت گوشی A55 و Redmi Note 13 Pro Plus نشان می‌ دهد که هر دو از زمین تا آسمان با هم متفاوت هستند.

سامسونگ برای طراحی و ساخت گوشی A55 ترجیح داده به سراغ الگوبرداری از ترندها برود. لبه‌ های این گوشی شباهت زیادی به گوشی‌ های آیفون دارند. علاوه بر این یک بدنه شیشه‌ ای و مات برای این گوشی در نظر گرفته شده است. هر دو میان رده دارای طراحی عالی هستند. به همین علت اعلام پیروز رقابت در این بخش را به سلیقه کاربران واگذار می‌ کنیم.

گوشی A55 و Redmi Note 13 Pro Plus دارای بدنه شیشه‌ ای هستند. برای نسخه خاصی از محصول ارائه شده توسط شیائومی یک روکش چرم مصنوعی نیز به کار رفته است. هر دو گوشی دارای بدنه مقاوم و محکم بوده و از استانداردهای محافظتی عالی بهره می‌ برند. گوشی Redmi Note 13 Pro Plus مجهز به استاندارد ضد آب IP68 است. به همین علت مقاومت عالی تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دارد. در طرف دیگر گوشی A55 دارای گواهینامه IP67 بوده که تا یک متری آب و تا 30 دقیقه می‌ تواند مقاومت کند. بر روی هر دو گوشی می‌ توانیم محافظ گوریلا گلس را مشاهده نماییم.

به سراغ چیدمان دوربین‌ ها بر روی قاب پشتی می‌ رویم. گوشی گلکسی A55 دارای چیدمان خطی است. در کنار سنسورها می‌ توانیم فلش را مشاهده نماییم. در طرف دیگر چیدمان دوربین گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس به شکلی کاملا متفاوت انجام گرفته است. دو سنسور را با اندازه‌ ای بسیار بزرگ در سمت چپ و یک سنسور را با اندازه کوچکتر در کنار آن ها مشاهده می‌ کنیم.

با یک جمع‌ بندی از مقایسه طراحی و ساخت گوشی‌ های گلکسی A55 و Redmi Note 13 Pro Plus متوجه می‌ شویم که هر دو عملکردی مناسب دارند. با این حال به احتمال فراوان طراحی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس برای کاربران جذاب‌ تر باشد.

مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر کیفیت صفحه نمایش

مقایسه گوشی A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس از نظر صفحه نمایش نیز به ما اطلاعات جالبی می‌ دهد. گوشی Redmi Note 13 Pro Plus دارای حالت خمیده است. به همین علت می‌ تواند برای کاربران جذابیت ظاهری بیشتری داشته باشد. بر روی این میان رده از شیائومی یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی مشاهده می‌ کنیم. نمایشگری با پنل امولد و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی که عملکردی عالی در اجرای بازی‌ ها دارد. از دیگر مشخصات صفحه نمایش Redmi Note 13 Pro Plus می‌ توان به بهره‌ مندی از رزولوشن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل اشاره نمود. یک نمایشگر با تراکم پیکسلی ۴۴۶ پیکسل در اینچ که حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیت را دارا است. استانداردهای +HDR10 و دالبی ویژن توسط این صفحه نمایش پشتیبانی می‌ شوند.

در طرف دیگر گوشی گلکسی A55 قرار گرفته است که با یک نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع سوپر امولد در اختیار شما قرار می‌ گیرد. این گوشی ۱۲۰ هرتزی دارای رزولوشن ۲۳۴۰ در 1080 پیکسلی است. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش ۳۹۰ پیکسل در اینچ بوده و با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت در اختیار کاربران قرار گرفته است. از جمله ویژگی‌ های این گوشی می‌ توان به بهره‌ مندی از استاندارد +HDR10 و نمایشگر همیشه روشن اشاره نمود.

نسبت به نمایشگر بدنه برای میان رده شیائومی ۸۹.۷ درصد است. این نسبت برای سامسونگ به ۸۵.۸ می‌ رسد. میان رده ارائه شده توسط سامسونگ تنها از نظر نوع پنل می‌ تواند رقابت را پیروز شود. با این حال در بخش زیادی از پارامترها این نماینده شیائومی است که پیروز رقابت خواهد شد.

مقایسه سخت افزار گلکسی A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس

به یکی از جذاب ترین مراحل در مقایسه گوشی‌ های A55 و Redmi Note 13 Pro Plus می‌ رسیم. جایی که به بررسی سخت‌ افزار و پردازنده قرار گرفته شده بر روی هر دو میان رده خواهیم پرداخت. برای هر دو گوشی پردازنده‌ های سطح بالا انتخاب شده است. سامسونگ ترجیح داده برای این گوشی به سراغ پردازنده اختصاصی تحت عنوان اگزینوس ۱۴۸۰ برود. یک پردازنده ۸ هسته‌ ای که دارای ۴ هسته توانمند و چهار هسته اقتصادی است.

در طرف دیگر بر روی گوشی Redmi Note 13 Pro Plus می‌ توانیم یک پردازنده از مدیاتک تحت عنوان دیمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا مشاهده نماییم. این پردازنده نیز مانند میان رده سامسونگ، ۴ نانومتری با ۸ هسته بوده و با دو هسته توانمند و ۶ هسته اقتصادی عملکردی رضایت بخش دارد. کاربرانی که به دنبال انجام بازی‌ های روز هستند، می‌ توانند روی هر دو گوشی حساب ویژه‌ ای باز کنند.

اگر قصد خرید گوشی سامسونگ A55 را دارید، می‌ توانید از بین نسخه‌ های ۶ گیگابایتی، ۸ گیگابایتی و ۱۲ گیگابایتی انتخاب خود را انجام دهید. از نظر حافظه داخلی نیز این گوشی در دو نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار می‌ شود. در طرف دیگر کاربرانی که قصد خرید گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس را دارند، قادر به انتخاب یک گزینه از بین نسخه‌ های ۸ گیگابایتی، ۱۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایتی هستند. از نظر حافظه داخلی نیز این گوشی در دو نسخه ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی در اختیار شما قرار می‌ گیرد. یادآور می شویم که بر روی میان رده سامسونگ می‌ توان گارد حافظه را نصب نمود.

مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر نرم‌ افزار

مقایسه گوشی‌ های Redmi Note 13 Pro Plus و A55 از نظر نرم‌ افزاری نیز می‌ تواند به ما عملکرد عالی هر دو گوشی را نمایان کند. هر دو گوشی از نظر نرم‌ افزاری در سطح بالایی قرار گرفته‌ اند. گوشی سامسونگ با سیستم عامل اندروید ۱۴ در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد. این گوشی دارای رابط کاربری One UI 6.1 است. در طرف دیگر ردمی نوت 13 پرو پلاس قرار گرفته که با سیستم عامل اندروید ۱۳ در اختیار شما قرار خواهد گرفت. کاربران می‌ توانند سیستم عامل این گوشی را به اندروید ۱۴ ارتقا دهند. شیائومی این گوشی خود را با رابط کاربری MIUI 14 در اختیار کاربران قرار داده است. خبر خوش این است که می‌ توانید رابط کاربری را به HyperOS ارتقا دهید. هر دو گوشی از نظر نرم‌ افزاری و برنامه‌ های امنیتی در سطح ایده آلی قرار گرفته‌ اند.

مقایسه گوشی Redmi Note 13 Pro Plus و A55 از نظر کیفیت دوربین

با مقایسه دوربین گوشی‌ های ردمی نوت 13 پرو پلاس و گلکسی A55 اطلاعات جالبی به دست خواهیم آورد. بدون تردید یکی از مهمترین بخش‌ ها برای کاربران مقایسه دوربین این دو میان رده است. شیائومی گوشی خود را با دوربین سه گانه روانه بازار می‌ کند. بر روی قطعه پشتی این گوشی می‌ توانیم یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را مشاهده نماییم. از جمله قابلیت‌ های دوربین اصلی این گوشی می‌ توان به بهره‌ مندی از لرزشگیر اپتیکال اشاره نمود. در کنار دوربین اصلی سنسور ۸ مگاپیکسلی اولتراواید را می‌ توانیم مشاهده نماییم. این سنسور در نور روز عملکردی قابل قبول دارد. سومین سنسور نیز یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو است. با استفاده از این دوربین می‌ توانید تصاویری معمولی ثبت کنید.

در طرف دیگر گوشی گلکسی A55 قرار گرفته که از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌ گیرد. این دوربین دارای یک ویژگی‌ مانند لرزشگیر اپتیکال تصاویر نیز بوده و با کیفیت عالی می‌ تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. در کنار دوربین اصلی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید قرار گرفته‌ است. با استفاده از این دوربین می‌ توانید تصاویری عالی در فضای باز به ثبت برسانید. سومین سنسور قرار گرفته شده بر روی قاب پشتی این گوشی نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو است. این دوربین نسبت به دوربین گوشی Redmi Note 13 Pro Plus عملکردی بهتر دارد.

هم با دوربین اصلی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس و هم با دوربین اصلی گوشی گوشی گلکسی A55 می‌ توانید فیلمبرداری 4k را انجام دهید.

مقایسه دوربین سلفی گوشی‌ های گلکسی A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس نشان می‌ دهد که نماینده سامسونگ در این بخش می‌ تواند یک سر و گردن بالاتر از میان رده شیائومی عمل کند. سامسونگ برای این گوشی خود یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی انتخاب کرده است. این در حالیست که بر روی گوشی Redmi Note 13 Pro Plus یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مشاهده می‌ کنیم. با دوربین سلفی گوشی گلکسی A55 امکان فیلمبرداری 4k وجود دارد. با دوربین سلفی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس می‌ توانید فیلمبرداری Full HD را انجام دهید.

شاید تنها در مقایسه دوربین اصلی این دو گوشی نماینده شیائومی بتواند به پیروزی برسد. با این حال در بسیاری از زمینه‌ ها این گوشی A55 است که رقابت را با پیروزی پشت سر می‌ گذارد.

مقایسه باتری و شارژدهی گلکسی A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس

بر روی هر دو گوشی می توانیم یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را مشاهده کنیم. با توجه به پردازنده قرار گرفته شده بر روی این دو گوشی می‌ توان گفت که از نظر ماندگاری شارژ عملکردی متفاوت دارند. در تست‌ های صورت گرفته، این گوشی گلکسی A55 بوده که ماندگاری بیشتری از خود از نظر باتری نشان داده است. با این حال یک شاگرد ۱۲۰ وات توسط گوشی Redmi Note 13 Pro Plus پشتیبانی شده که تنها در ۱۹ دقیقه می‌ تواند شارژ گوشی را از صفر به ۱۰۰ برساند. بر روی گوشی گلکسی A55 یک شارژر ۲۵ وات مشاهده می‌ کنیم.

مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر اسپیکر و کیفیت صدا

هر دو گوشی از نظر اسپیکر عملکردی راضی کننده ارائه می‌ دهند. هم بر روی گوشی گلکسی A55 و هم بر روی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس اسپیکرها را در قسمت بالا و پایین مشاهده می‌ کنیم. شیائومی گوشی خود را با فناوری دالبی اتموس روانه بازار کرده است. از نظر حجم و کیفیت صدا گوشی Redmi Note 13 Pro Plus می‌ تواند طبق ارزیابی‌ های صورت گرفته رقابت را از گوشی گلکسی A55 با پیروزی پشت سر بگذارد. هیچ کدام از این دو گوشی جک ۳.۵ میلیمتری صدا را پشتیبانی نمی‌ کنند.

گوشی گلکسی A55 بخریم یا Redmi Note 13 Pro Plus؟

با اتمام مقایسه گوشی A55 و Redmi Note 13 Pro Plus احتمالا برای شما نیز سوال پیش بیاید که کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟ از جنبه‌ های مختلف هر دو گوشی شباهت‌ های زیادی به هم داشته و در طرف مقابل در برخی از فاکتورها عملکرد یکی از میان رده‌ ها بهتر است. گوشی Redmi Note 13 Pro Plus دارای فناوری فست شارژ و شارژر ۱۲۰ وات بوده و از نظر کیفیت صدا و همچنین کیفیت دوربین اصلی عملکرد عالی دارد. در طرف دیگر پردازنده گوشی گلکسی A55، نمایشگر این میان رده و همچنین سایر دوربین‌ های قرار گرفته شده بر روی آن می‌ توانند رقابت را پیروز شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت گوشی گلکسی A55 و قیمت گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس می‌ توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی وال تل بهره ببرید.

ثبت دیدگاه

نظرات کاربران

پوریا حاجی پور

28 خرداد 1403

عالی