پروفایل

هندزفری با سیم بخریم یا بی سیم (بلوتوثی)؟

انتخاب و خرید هندزفری بی‌ سیم یا باسیم یکی از دغدغه‌ های کاربرانی بوده که به دنبال استفاده از یک اکسسوری کاربردی بر روی گوشی‌ های خود هستند. بدون تردید امروزه هدفون‌ ها را می‌ توان از جمله لوازم جانبی مهم برای گوشی‌ های هوشمند نام برد. بخش زیادی از کاربران علاقه مند به گوش دادن موسیقی و فایل‌ های صوتی در حین انجام فعالیت‌ های خود هستند. در این میان با مقایسه هندزفری بی‌ سیم و با سیم می‌ توانید انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

سازنده های هدفون‌ ها امروزه تلاش می‌ کنند تا مدل‌ های پیشرفته‌ تر و متنوع‌ تری از هندزفری‌ ها را در اختیار کاربران بگذارند. همان اندازه که هدفون‌ های بلوتوثی دارای ویژگی‌ های خاص هستند، هندزفری‌ های باسیم نیز مزایای مختص به خود را دارند. دلایل مختلفی وجود دارند که سبب می‌ شوند از بین هندزفری بی‌ سیم و با سیم گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هندزفری بلوتوثی بهتر است یا با سیم؟

مقایسه هندزفری بلوتوثی و با سیم نشان می‌ دهد که هر کدام از این لوازم جانبی دارای ویژگی‌ های خاص خود هستند. در عین حال در زمینه تولید هندزفری فعالیت می‌ کنند همواره به دنبال آن بوده‌ اند که محصولاتی با کیفیت بالا در اختیار کاربران بگذارند.

مقایسه کیفیت صدای هندزفری بلوتوثی و باسیم

رقابت در کیفیت صدای هندزفری‌ های بی‌ سیم و باسیم نشان می‌ دهد که همچنان هندزفری‌ های بلوتوثی در این زمینه قافیه را خواهند باخت. اگر بخواهیم از لحاظ کیفیت صدا به مقایسه هندزفری‌ های بلوتوثی و باسیم بپردازیم، برتری را به نسل قبلی هدفون‌ ها خواهیم داد. هندزفری‌ های بی‌ سیم معمولا در رقابت کیفیت صدا شکست می‌ خورند. هرچند امروزه هندزفری‌ های بلوتوثی با امکانات پیشرفته تا حد زیادی توانسته‌ اند این مشکل را برطرف کنند. با این حال هنگامی که صحبت از کیفیت صدا می‌ شود، همچنان هندزفری‌ های با سیم انتخابی مناسب‌ تر هستند.

توسعه دهندگان هندزفری‌ های بلوتوثی آزمون و خطای بسیار زیادی را تاکنون بر روی محصولات خود انجام داده‌ اند. اگر در یک بازه قیمتی به مقایسه کیفیت صدای هندزفری بلوتوثی و هندزفری باسیم بپردازید، متوجه تفاوت کیفیت آن ها خواهید شد.

مشکل تاخیر صدا در هندزفری باسیم وجود ندارد

یکی دیگر از ویژگی‌ هایی که سبب شده است هندزفری‌ های با سیم انتخابی بهتر برای کاربران باشند، عدم تاخیر صدا در آن ها است. با توجه به اینکه اتصال این نوع هندزفری‌ ها از طریق سیم انجام می‌ گیرد، به هیچ عنوان با مشکل تاخیر صدا مواجه نخواهید شد. در عین حال تنها ممکن است گاهی اوقات به واسطه خرابی سیم هندزفری که با افت کیفیت و تاخیر در صدا مواجه شوید.

مقایسه هندزفری بلوتوثی و با سیم از نظر اندازه و حجم

یکی از ویژگی‌ هایی که می‌ تواند برتری را به هندزفری بلوتوثی یا بی سیم بدهد، اندازه کوچک و جمع و جور آن ها است. سایز کوچکتر هدفون‌ های بلوتوثی این امکان را به شما می‌ دهد که به راحتی بتوانید آن ها را همواره با خود به همراه داشته باشید. با وجود اندازه کوچکتر هدفون‌ های بی سیم، دارای ویژگی‌ ها و امکانات بیشتری هستند. بر روی برخی از هندزفری‌ های بلوتوثی شرایطی را فراهم کرده‌ اند تا بتوانید برای تنظیم آهنگ، کم و زیاد کردن صدا و انتخاب موزیک مورد نظر از طریق کلیدهای قرار گرفته شده اقدام نمایید.

مشکل شارژ هندزفری‌ های بی سیم

در دوره‌ ای که بخش زیادی از محصولات الکترونیکی به صورت شارژی روانه بازار می‌ شوند، یکی از مهمترین نگرانی‌ های کاربران، اتمام شارژ وسایل است. گاهی اوقات در شرایطی قرار دارید که امکان شارژ کردن هدفون‌ های بلوتوثی وجود ندارد. به همین علت قادر به استفاده از آن ها نخواهید بود. در عین حال هندزفری‌ های سیمی به واسطه نوع اتصالی که دارند نیاز به شارژ کردن نخواهند داشت. هر زمان که لازم باشد، می‌ توانید سیم را به گوشی متصل کرده و از هندزفری استفاده کنید.

مقایسه دوام هندزفری بلوتوثی و باسیم

در این بخش نمی‌ توان نتیجه‌ ای از مقایسه هندزفری بی‌ سیم و باسیم گرفت. با توجه به اینکه هم هندزفری‌ های بلوتوثی و هم هندزفری‌ های با سیم با کیفیت‌ های مختلف روانه بازار می‌ شوند، انتخاب بهترین گزینه می‌ تواند اهمیت بالایی داشته باشد. به طور معمول هندزفری‌ های بی‌ سیم هنگامی که از ارتفاع به زمین سقوط کنند با مشکلاتی مواجه می‌ شوند. با توجه به اینکه هندزفری‌ های بی‌ سیم نحوه اتصال متفاوتی دارند، معمولا با این مشکل کمتر مواجه می‌ شوند.

مقایسه قیمت هندزفری بلوتوثی و با سیم

مقایسه قیمت هندزفری باسیم و بی سیم نیز نشان می‌ دهد که هدفون‌ های بلوتوثی معمولا قیمت بیشتری دارند. با توجه به اینکه برای ساخت هدفون‌ های بلوتوثی از فناوری‌ های قوی‌ تر استفاده می‌ شود، لازم است که هزینه‌ های بیشتری برای خرید آن ها پرداخت کنید. هر اندازه کیفیت متریال به کار رفته برای ساخت هدفون‌ ها بالاتر رود، قیمت آن ها نیز افزایش می‌ یابد.

مشکلات اتصال در هندزفری بی سیم وجود ندارد

مقایسه هندزفری بلوتوثی و با سیم از نظر نوع اتصال نیز نشان می‌ دهد که گاهی اوقات هدفون‌ های بی سیم دچار مشکل در این زمینه برخی از هدفون‌ های بلوتوثی برای اتصال به موبایل و سایر دستگاه‌ ها دارای مشکل هستند، در عین حال هندزفری با سیم را به راحتی می توان به گوشی های دارای جک 3.5 میلی متری متصل نمود.

هندزفری بلوتوثی بخریم یا با سیم؟

در دوره‌ ای که تجهیزات الکترونیکی و لوازم جانبی موبایل با پیشرفت‌ های چشمگیری مواجه شده‌ اند، انتخاب و خرید هندزفری نیز یکی از دغدغه‌ های کاربران است. هر کدام از هندزفری‌ های با سیم و بی سیم دارای ویژگی‌ های مخصوص به خود هستند. انواع هدفون بلوتوثی و با سیم امروزه در رده‌ های کیفی مختلف روانه بازار می‌ شوند. اگر قصد خرید هندزفری بلوتوثی یا خرید هندزفری با سیم را دارید، می‌ توانید از محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی وال تل دیدن کنید.

 

ثبت دیدگاه