پروفایل

راهکارهای افزایش عمر باتری گوشی

افزایش عمر باتری گوشی را می‌ توان با چند راهکار مختلف انجام داد. اگر باتری گوشی شما با سرعت زیادی خالی می‌ شود و این کار شما را آزار می‌ دهد، توصیه می‌ کنیم که از روش‌ های زیر برای بالا بردن عمر باتری گوشی خود کمک بگیرید. با توجه به اینکه گوشی‌ های هوشمند نیاز به باتری‌ های توانمند و با ظرفیت بالا برای انجام فعالیت‌ های روزمره دارند و از طرف دیگر نمایشگرهای با کیفیت، پردازنده قدرتمند و سنسورهای دوربین توانمند سبب افزایش مصرف باتری می‌ شوند، استفاده از راهکارهایی برای افزایش عمر باتری گوشی اهمیت زیادی دارد. متاسفانه با وجود پیشرفت چشمگیری که سخت‌ افزارهای گوشی‌ های هوشمند و صفحه نمایش آن ها داشته‌ اند، همچنان بر روی این دستگاه‌ ها از باتری‌ های لیتیوم یونی استفاده می‌ شود. این شرایط سبب شده است تا کاربران با هدف جلوگیری از اتمام شارژ باتری به سراغ ترفندهای مختلف بروند تا طول عمر باتری را بتوانند افزایش دهند. با افزایش عمر باتری گوشی نیاز به شارژ مجدد آن ها در مدت زمان کوتاهی نداریم.

چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟

راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی متنوع هستند. چندین راهکار وجود دارند که می‌ توان از آن برای همه برندها استفاده کرد. با استفاده از این راهکارها می‌ توانید عمر باتری گوشی سامسونگ، آیفون، شیائومی، هواوی و برندهای دیگر را افزایش دهید

  • فعال کردن حالت Power_Saving

یکی از بهترین راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی، روشن کردن حالت Power_Saving است. استفاده از این روش می‌ تواند برای ذخیره انرژی باتری موثر باشد. برای فعال سازی این حالت می‌ توانید به بخش تنظیمات مراجعه کرده و به قسمت مربوط به باتری بروید. اکنون در این بخش می‌ توانید گزینه Power_Saving را مشاهده کنید.

  • خاموش کردن خدمات لوکیشن و منطقه

یکی دیگر از موثرترین راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی خاموش کردن خدمات مربوط به لوکیشن و منطقه است. این ویژگی که با نام جی پی اس شناسه می‌ شود، از باتری استفاده کرده و مصرف شارژ را افزایش می‌ دهد. مجوزهایی که نیاز به استفاده از برنامه آن ها را ندارید سعی کنید حذف نمایید. اگر دقت کرده باشید برخی از نرم‌ افزارها هنگامی که نصب می‌ شوند بر روی صفحه نمایش یک پیام ظاهر می‌ کنند که نیاز به استفاده و دسترسی از موقعیت مکانی دارند. اگر نیاز به یک نرم‌ افزار ندارید، بهتر است که این قابلیت را بر روی آن حذف کنید.

  • تغییر به حالت دارک

یکی دیگر از روش‌ های افزایش عمر باتری گوشی، تغییر صفحه نمایش به حالت دارک است. صفحه نمایش‌ های امولد این امکان را به شما می‌ دهند تا بتوانید حالت Dark یا تیره را انتخاب کنید از آنجایی که این نمایشگرها پیکسل‌ های مشخصی را می‌ توانند غیرفعال کنند، با تیره کردن پس زمینه قادر به جلوگیری از مصرف شارژ باتری خواهید شد. علاوه بر این برخی از کاربران ترجیح می‌ دهند که بر روی صفحه نمایش گوشی خود یک والپیپر تیره نیز قرار دهند. با فعال کردن حالت دارک می‌ توان تا حد زیادی از مصرف شارژ باتری جلوگیری به عمل آورد.

  • برنامه‌ های در حال اجرا را محدودسازی کنید

برخی از اپلیکیشن‌ ها در پس زمینه اجرا می‌ شوند. اکثر برنامه‌ هایی که مورد استفاده قرار می‌ دهید حتی هنگام خروج نیز فعالیت خود را در پس زمینه انجام خواهند داد. اینجاست که می‌ توان به سراغ ابزارهای بهینه‌ سازی باتری گوشی رفت. این ابزارها کمک می‌ کنند تا برنامه‌ های پس زمینه غیرفعال شده و به صورت کامل بسته شوند. علاوه بر این امکان دسترسی محدود یک نرم‌ افزار به مصرف باتری را نیز می‌ توانید با استفاده از این اپلیکیشن و ابزارها در اختیار داشته باشید.

اگر از گوشی‌ های هوشمند نسل گذشته استفاده می‌ کنید و در واقع یک گوشی قدیمی دارید، یک نرم‌ افزار به نام Greenify می‌ تواند کمک حال شما باشد. این نرم‌ افزار به صورت اتوماتیک می‌ تواند اپلیکیشن‌ هایی که در پس زمینه فعال هستند را متوقف کند. برنامه‌ های مدیریت باتری به خوبی از مصرف غیرمتعارف باتری گوشی جلوگیری می‌ کنند.

  • پیکسل‌ های صفحه نمایش را به صورت دستی غیر فعال کنید

اگر از جمله کاربرانی به شمار می‌ روید که از گرادیانت‌ های تاریک‌ تر نمی‌ توانید استفاده کنید، یک برنامه ساده به کمک شما خواهد آمد. به صورت دستی از طریق pixoff می‌ توانید پیکسل‌ های مورد نظر را خاموش نمایید. اپلیکیشن مورد نظر علاوه بر این برای غیر فعال کردن سریع بخشی از پیکسل‌ ها چند الگوی شبکه نیز به کار می‌ گیرد. این ترفند تا زمانی که قصد تماشای فیلم با کیفیت HD را ندارید بدون مشکل عمل می‌ کند. اگر به دنبال تماشای فیلم با کیفیت HD هستید، قطعا با فعال کردن این ویژگی افت کیفیت را مشاهده خواهید نمود.

  • بررسی برنامه‌ هایی که عملکرد درست ندارند

اگر یک برنامه نتواند به درستی کار کند با کاهش طول عمر باتری مواجه می‌ شوید. در واقع برنامه‌ های مورد دار می‌ توانند لطمه جدی به باتری گوشی شما وارد کنند. گاهی اوقات یک برنامه با رفتار نامطلوب و با داشتن باگ و خطا طول عمر باتری را کاهش می‌ دهد. سعی کنید همواره نمودار مصرف باتری را بررسی کرده تا مشاهده کنید کدام یک از اپلیکیشن‌ ها مقدار بیشتری از باتری گوشی شما مصرف می‌ کنند. اگر یک برنامه غیر ضروری بر روی گوشی خود نصب کرده‌ اید، توصیه می‌ کنیم آن را حذف نمایید. با حذف برنامه‌ هایی که به صورت نامطلوب رفتار می‌ کنند از مصرف باتری گوشی جلوگیری به عمل خواهید آورد. قبل از حذف برنامه مورد نظر ابتدا می‌ توانید به صورت دستی نرم‌ افزار را کاملا ببندید. اگر مصرف باتری بهینه شد، می‌ توان دریافت برنامه مورد نظر فشار زیادی به باتری وارد کرده است. می‌ توان گفت یکی از مهمترین راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی حذف برنامه‌ های زائد به شمار می‌ رود.

  • تغییر به نسخه کم حجم برنامه‌ های وب

یکی دیگر از راهکارهایی که برای افزایش طول عمر باتری گوشی بدون دردسر می‌ توانید به کار گیرید، تغییر به برنامه‌ های کم حجم وب است. منظور از برنامه لایت و کم حجم برنامه‌ ای بوده که نسخه‌ های تحت مرورگر آن ها را در اختیار خواهید داشت. برخی از شرکت‌ ها به واسطه اینکه دنبال استفاده راحت کاربران از نرم‌ افزارها هستند، ترجیح می‌ دهند که نسخه‌ های تحت وب اپلیکیشن خود را نیز توسعه دهند. با انجام این کار منابع کمتری توسط نرم‌ افزار مصرف می‌ شود. بخش زیادی از نرم‌ افزارهایی که مورد استفاده قرار می‌ دهید مانند شبکه‌ های اجتماعی دارای نسخه تحت وب نیز هستند.

  • تغییر تنظیمات Sync نرم‌ افزارها

بدون تردید یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های گوشی‌ های هوشمند نوتیفیکیشن‌ ها هستند. گاهی اوقات دریافت نوتیفیکیشن‌ ها کاملا بی‌ رویه بوده و کاربران را کلافه می‌ کنند. به همین علت توصیه می‌ کنیم که با غیر فعال کردن همگام سازی برنامه از دریافت بی‌ رویه نوتیفیکیشن‌ ها جلوگیری به عمل آورید. هنگامی که همگام سازی برنامه را غیر فعال کنید، تنها زمان ورود به نرم‌ افزار پیام‌ های مورد نظر مقابل شما ظاهر می‌ شوند. با توجه به اینکه برنامه‌ ها در این شرایط در پس زمینه به صورت دائم رفرش نخواهند شد، طول عمر باتری افزایش خواهد یافت.

  • شدت نور صفحه خودکار را فعال کنید

یکی از مهمترین ویژگی‌ هایی که سبب بالا بردن مصرف باتری گوشی می‌ شود، نور صفحه نمایش است. کاهش میزان نور نمایشگر گوشی می‌ تواند یک راهکار سریع و آسان برای ذخیره عمر باتری باشد. اگر بخواهید هر دفعه به صورت دستی وارد تنظیمات شده و نور صفحه نمایش را تنظیم کنید ممکن است گاهی اوقات این امر فراموش شود. با این حال گوشی‌ های هوشمند قابلیتی پیش روی شما قرار داده‌ اند تا بتوانید به صورت خودکار این ویژگی را فعال نمایید. بر روی گوشی‌ های سامسونگ این قابلیت تحت عنوان Adaptive brightness مشاهده می‌ شود. سایر گوشی‌ ها از برندهای دیگر این ویژگی را با نام Auto Brightness در دسترس شما قرار داده‌ اند.

  • حالت Airplane Mode را فعال کنید

هنگامی که حالت Airplane Mode یا حالت هواپیما را فعال کنید، دسترسی به تمام دیتاهای دریافتی قطع می‌ شود. به همین علت شارژ باتری شما مصرف نخواهد شد. حالت هواپیمای حالت یا پرواز یکی از راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی است.

  • غیر فعال کردن ویبره دستگاه

برخی از کاربران ترجیح می‌ دهند هنگام دریافت تماس یا پیام تنها صدای گوشی را بشنوند. این دسته از کاربران می‌ توانند با هدف افزایش طول عمر باتری دستگاه حالت ویبره را غیر فعال کنند.

  • جلوگیری از داغ شدن گوشی

داغ شدن گوشی می‌ تواند سبب افزایش مصرف شارژ باتری شود. هر اندازه دمای باتری به صورت غیر نرمال بالاتر رود، فشار زیادی متحمل خواهد شد. کاهش دمای گوشی و باتری آن رابطه مستقیم با میزان مصرف باتری دستگاه دارد. سعی کنید در فصل‌ های گرم گوشی را به نحوی نگهداری کنید که دمای آن بالا نرود.

  • آپدیت کردن نرم‌ افزارها

یکی از راهکارهای افزایش طول عمر باتری دستگاه بروزرسانی نرم‌ افزارها است. برنامه نویسان همواره به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند با ارائه بروزرسانی‌ ها از مصرف بیش از حد شارژ گوشی جلوگیری به عمل آورند. سعی کنید به محض دریافت نسخه جدید هر اپلیکیشنی به سراغ نصب آن بروید.

  • عدم نصب برنامه‌ های سنگین

برخی از اپلیکیشن‌ ها و بازی‌ ها بسیار سنگین هستند. به همین علت هنگامی که بر روی گوشی نصب می‌ شوند مصرف شارژ را افزایش می‌ دهند. با هدف جلوگیری از مصرف شارژ و همچنین افزایش طول عمر باتری گوشی توصیه ما به شما عدم نصب نرم‌ افزار و بازی‌ های سنگین است.

  • استفاده از شارژر اورجینال برای شارژ باتری گوشی

یکی از مهمترین مواردی که سبب خرابی باتری گوشی می‌ شود، استفاده از شارژرهای غیر اصل است. شارژرهایی که هیچ گونه استانداردی نداشته و هنگام اتصال دادن آن ها به گوشی ممکن است موجب خرابی قطعات مختلفی از دستگاه شود. توصیه ما این است اگر شارژر اصلی گوشی را در دسترس ندارید، به سراغ یک شارژر اورجینال و اصل برای شارژ کردن گوشی خود بروید.

  • گوشی را در زمان مناسب شارژ کنید

اگر شارژ باتری گوشی به حدود ۲۰ درصد رسید، می‌ توانید شارژر را به آن متصل نمایید. پایین آمدن شارژ باتری گوشی از این مقدار ممکن است سبب آسیب رساندن به باتری گوشی شود. همیشه سعی کنید گوشی خود را در بازه مناسب و بالاتر از ۲۰ درصد شارژ باتری حفظ نمایید.

 

ثبت دیدگاه