پروفایل

لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کنسول بازی؟ کدام یک بهتر است

لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کنسول بازی؟ ویژگی‌ های کنسول بازی کدامند؟ مهمترین مزایای لپ تاپ گیمینگ در مقایسه با کنسول بازی کدام موارد هستند؟ بدون تردید علاقه‌ مندانی که به دنبال انتخاب یک گزینه بین لپ تاپ گیمینگ و همچنین کنسول بازی هستند با سوالات مختلفی جهت انجام بازی‌ های کامپیوتری مواجه می‌ شوند. اینکه قیمت کنسول بازی بهتر است یا لپ تاپ گیمینگ و عملکرد لپ تاپ و یا کنسول بازی برای انجام بازی‌ های چند نفره چگونه است سایر مواردی هستند که به ذهن کاربران می‌ رسند. در چند سال اخیر بازی‌ های رایانه‌ ای با کیفیت فوق العاده مورد توجه گیمرها قرار گرفته اند. طرفداران هر کدام از این سیستم‌ ها بر این باورند که انتخاب آن ها برای انجام بازی‌ های گیمینگ کاربردی‌ تر است. با ما همراه باشید تا به مقایسه لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی بپردازیم.

ویژگی‌ های لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ دستگاهی است که کانفیگ آن برای انجام بازی‌ های ویدیویی صورت می‌ گیرد. یک دستگاه که هم از نظر شکل ظاهری و هم از نظر کانفیگ داخلی نسبت به لپ‌ تاپ‌ های دیگر متفاوت عمل می‌ کند. علاوه بر این کاربرانی که قصد انجام پروژه‌ های گرافیکی را دارند، می‌ توانند از لپ‌تاپ گیمینگ استفاده نمایند. یادآور می‌ شویم که لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ صرفا برای انجام بازی‌ ها انتخابی کاربردی هستند. از جمله ویژگی‌ های لپ تاپ گیمینگ می‌ توان به بهره‌ مندی از پردازنده قدرتمند و یک گرافیک قوی اشاره نمود. لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ باید سیستم خنک کننده توانمند داشته باشند. با توجه به اینکه دمای کامپیوتر و سخت‌ افزارها در انجام بازی به شدت افزایش می‌ یابد، یک سیستم خنک کننده توانمند باید دمای دستگاه را بتواند در حالت نرمال نگه دارد. بر روی لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ می‌ توانیم انواع پورت‌ ها را مشاهده نماییم. صفحه کلید و مشت لپ تاپ گیمینگ نیز در مقایسه با لپ‌ تاپ‌ های معمولی متفاوت هستند. از جمله مشخصات دیگر لپ تاپ گیمینگ می توان نمایشگری با نرخ تازه‌ سازی بالا اشاره نمود. علاقه مندان به انجام بازی‌ های ویدیویی از یک لپ تاپ با سیستم صوتی حرفه‌ ای نیز بهره خواهند بود.

مزایای لپ تاپ گیمینگ در مقایسه با کنسول بازی

برای درک بهتر تفاوت کنسول بازی و لپ تاپ گیمینگ مزایای هر کدام را بیان می‌ کنیم.

  • قابل حمل بودن

مهمترین فاکتوری که می‌ تواند لپ تاپ گیمینگ را نسبت به کنسول بازی برتری دهد، قابل حمل بودن این دستگاه است. گیمرها این امکان را خواهند داشت که در هر زمان و مکانی با استفاده از لپ‌ تاپ گیمینگ بازی مورد نظر خود را انجام دهند. حتی هنگامی که دسترسی به جریان مستقیم برق وجود ندارد، لپ تاپ گیمینگ شما را سرگرم می‌ کند.

  • چند کاربری بودن

یکی دیگر از مزایای لپ تاپ گیمینگ نسبت به کنسول بازی امکان استفاده از آن برای انجام فعالیت‌ های مختلف دیگر است. با وجود اینکه از کنسول های بازی تنها برای بازی کردن می‌ توان استفاده نمود، لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ به راحتی کارهای گرافیکی را انجام می‌ دهند.

  • تنوع بالای لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ

با مقایسه لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی متوجه می‌ شویم که لپ تاپ‌ ها دارای تنوع بیشتری هستند. سونی، مایکروسافت و نینتندو کنسول‌ های بازی را با محدودیت روانه بازار می‌ کنند. به همین دلیل هر چند سال لازم است که دستگاه خود را تغییر داده تا بتوانید بازی‌ های روز را انجام دهید. لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ توسط برندهای مختلف به صورت مداوم بروزرسانی شده و با سخت‌ افزارهای توانمند در اختیار کاربران قرار می‌ گیرند.

  • امکان ارتقای سخت افزار

قابلیت ارتقا سخت‌ افزار را می‌ توان از مزایای لپ تاپ گیمینگ در مقایسه با کنسول بازی نام برد. کاربران می‌ توانند پس از گذشت مدتی هر کدام از سخت‌ افزارهای سیستم را ارتقا دهند. فضای ذخیره سازی و حافظه رم را بسته به نیاز خود می‌ توانید ارتقا دهید.

  •  تعداد بازی‌ های بیشتر و ارزان‌ تر

با مقایسه لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی متوجه می‌ شویم که بازی‌ های عرضه شده در بازار برای لپ‌ تاپ‌ ها بیشتر و ارزان‌ تر هستند. کاربران می‌ توانند از میان انواع بازی‌ ها انتخاب خود را به راحتی با قیمت مناسب انجام دهند.

  • مجهز به سیستم صوتی پیشرفته

یک سیستم صوتی پیشرفته بر روی لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ قرار دارد. به همین علت هنگام انجام بازی کوچک‌ ترین جزئیات را می‌ توانید با وضوح بالا به گوش بشنوید.

ویژگی‌ های کنسول بازی

ویژگی‌ های کنسول بازی را که مرور می‌ کنیم نیز متوجه می‌ شویم این دستگاه‌ ها می‌ توانند قابلیت‌ های مختلفی داشته باشند. گیم پلی بسیار پیشرفته کنسول‌ های بازی را می‌ توان از ویژگی‌ های بارز این دستگاه‌ ها عنوان کرد. توسعه دهندگان بازی‌ های ویدیویی همواره به دنبال طراحی و ساخت بازی‌ های منحصر به فرد هستند. برخی از بازی‌ ها به صورت اختصاصی بر روی کنسول‌ های بازی قابلیت اجرا دارند. قیمت مناسب کنسول بازی را می‌ توان یکی دیگر از ویژگی‌ های دانست که برای کاربران هنگام انتخاب در مقایسه با لپ تاپ گیمینگ مورد توجه قرار می‌ گیرد.

مزایای کنسول بازی

مقایسه کنسول بازی و لپ تاپ گیمینگ می‌ تواند ما را با مزایای خرید این دستگاه نیز آشنا کنند. کنسول های بازی ویژگی‌ هایی دارند که نسبت به لپ‌ تاپ گیمینگ می‌ توانند آن را متمایز نمایند.

  • بازی‌ های انحصاری

یکی از ویژگی‌ های کنسول بازی بهره‌ مندی از بازی‌ های انحصاری است. توسعه دهندگان بازی‌ های ویدیویی گاهی اوقات بازی‌ ها را تنها برای کنسول‌ ها طراحی می‌ کنند. به همین علت گیمرها تنها با استفاده از کنسول بازی می‌ توانند آن ها را انجام دهند.

  • عملکرد چند نفره بهتر

مقایسه لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی نشان می‌ دهد که کنسول‌ ها دارای عملکرد چند نفره بهتر هستند. کاربران می‌ توانند از حالت لوکال مولتی پلیر استفاده کنند. علاقه مندان به بازی‌ های چند نفره بدون نیاز به سخت‌ افزار اضافی قادر به تجربه بازی‌ های هیجان انگیز چند نفره خواهند بود.

  • راه‌ اندازی آسان

کنسول‌ های بازی را کاربران به راحتی می‌ توانند راه‌ اندازی کنند. کافیست که دستگاه را به برق متصل کرده و روی به اجرای بازی مورد نظر بیاورید. در طرف دیگر لپ تاپ‌ های گیمینگ برای راه‌ اندازی کار پیچیده‌ تری پیش روی شما قرار می‌ دهند. گاهی اوقات خرابی ویندوز سبب می‌ شود که شاید تا ساعت‌ ها نیاز به گذاشتن وقت برای برطرف کردن مشکل آن داشته باشید.

  • قیمت بهتر

مقایسه لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی نشان می‌ دهد که کاربران برای خرید کنسول ها می‌ توانند هزینه‌ های کمتری پرداخت کنند. به همین علت تقاضا برای خرید کنسول بازی بیشتر است.

  • طول عمر بالاتر

با توجه به اینکه کنسول‌ ها تنها برای بازی کردن طراحی و بهینه‌ سازی می‌ شوند، با خرید آن ها می‌ توانید تا چند سال از یک دستگاه استفاده کنید.

معایب لپ تاپ گیمینگ در مقایسه با کنسول بازی

همان اندازه که مزایای لپ تاپ گیمینگ می‌ توانند شما را برای خرید این دستگاه‌ ها وسوسه کنند، معایب آن نیز ممکن است شما را منصرف نمایند. از جمله معایب لپ تاپ گیمینگ می‌ توان به قیمت بالای آن ها اشاره نمود. با توجه به اینکه سخت‌ افزارهای توانمند بر روی لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ قرار دارند، لازم است که برای خرید آن ها هزینه‌ های زیادی پرداخت کنید.

احتمال بروز ایرادات سخت افزاری و نرم‌ افزاری را می‌ توان از جمله معایب دیگر لپ تاپ گیمینگ نسبت به کنسول بازی نام برد. گاهی اوقات برخی از قطعات مانند سیستم خنک کننده به درستی عمل نمی‌ کنند. به همین علت هنگام انجام بازی متوجه داغ شدن بیش از حد قطعات سخت‌ افزاری خواهید شد.

عدم پشتیبانی از بازی‌ های انحصاری را می‌ توان یکی دیگر از معایب لپ تاپ گیمینگ نسبت به کنسول بازی عنوان کرد.

معایب کنسول بازی نسبت به لپ تاپ گیمینگ

با مقایسه کنسول بازی و لپ تاپ گیمینگ متوجه می‌ شویم که کنسول‌ ها نیز دارای معایبی هستند. پرداخت هزینه‌ های بالا برای خرید بازی را یکی از مهمترین معایب کنسول بازی می‌ توان عنوان کرد. برخی از بازی‌ ها به حدی گران هستند که کاربران قید خرید آن ها را می‌ زنند. امکانات محدود کنسول بازی نسبت به لپ تاپ و همچنین بازی‌ های کمتر موجود در بازار را می‌ توان معایب دیگر کنسول‌ ها نام برد.

غیر قابل حمل بودن کنسول بازی یکی دیگر از معایبی بوده که گیمرها را ممکن است برای خرید این دستگاه‌ ها منصرف کند.

سخن پایانی، لپ‌ تاپ گیمینگ بهتر است یا کنسول بازی؟

مقایسه لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی نشان داد که هر کدام از این دستگاه‌ ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. به طور کلی لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ به واسطه قابل حمل بودن و کنسول‌ های بازی با توجه به قیمت مناسب‌ تر و وجود بازی‌ های با کیفیت‌ تر مورد توجه کاربران قرار می‌ گیرند. اگر صرفا به دنبال انجام بازی هستید، خرید کنسول بازی را به شما توصیه می‌ کنیم. در عین حال با خرید لپ تاپ گیمینگ می‌ توانید از قابلیت‌ های دیگر نیز بهره‌ مند شوید.

 

ثبت دیدگاه