Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_ENCODING in /home/whalet/domains/whaletel.com/public_html/index.php on line 3
تصویب فیلتر شدن تیک تاک توسط مجلس نمایندگان امریکا
پروفایل

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه فیلترینگ تیک تاک را تصویب کرد

دومین لایحه در مورد فیلتر یا واگذاری تیک تاک توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. مطابق اخبار منتشر شده لایحه دوم به شکلی است که متوقف کردن آن را برای سنا به شدت می‌ تواند دشوار کند. این لایحه با ۳۶۰ رای موافق و ۵۸ رای مخالف به تصویب رسید. اگر این لایحه توسط سنا نیز مورد تایید قرار گیرد یعنی اپلیکیشن شبکه اجتماعی تیک تاک در کشور آمریکا فیلتر می‌ شود. تنها راه نجات از فیلترینگ شبکه اجتماعی تیک تاک فروش آن توسط مالک این شبکه اجتماعی بایت دنس است.

لایحه جدید به گونه ای طراحی شده که نسبت به لایحه قبلی تفاوت مهمی دارد. این لایحه به شکلی است که مدت زمان طولانی نمی توان برای به تاخیر انداختن آن صبر کند. بر اساس بیانیه‌ ای که بر روی وب سایت رسمی کنگره آمریکا قرار گرفته است، این لایحه با ۳۶۰ رای موافق و ۵۸ رای مخالف تصویب شده و در گام بعدی به مجلس سنا وارد خواهد شد. سنای آمریکا باید مجددا یک لایحه دیگر را به رأی‌ گیری انداخته تا نتیجه کار مشخص شود. در این بین باید بدانید که رئیس کمیته بازرگانی سنای آمریکا عدم موافقت خود را با لایحه جدید اعلام کرده بود. با این حال پس از اصلاحات صورت گرفته وی نیز چراغ سبز نشان داد.

واکنش‌ های مردم نسبت به فیلترینگ تیک تاک

واکنش‌ های عمومی در آمریکا نسبت به لایحه فیلترینگ تیک تاک متفاوت بوده است.

برخی از مردم از اقدام دولت حمایت کرده و این کار را حفظ حریم خصوصی افراد اعلام کرده‌ اند.

برخی دیگر انتقادهایی داشته و معتقدند که اظهار نظر در فضای آنلاین و موبایل باید آزادانه صورت گیرد. این دسته از افراد بر این باورند که تصمیمات اتخاذ شده بر آزادی اینترنت تاثیر منفی گذاشته و همچنین موجب اثرگذاری منفی آن بر حقوق شهروندی می‌ شود.

عده‌ ای دیگر نیز بر این باورند که امنیت سایبری باید حفظ شود.

نگرش سیاسی به لایحه فیلترینگ تیک تاک نیز می‌ تواند با توجه به تمایلات افراد متفاوت باشد.

برخی از افراد این را عملی قابل قبول دانسته و در طرف مقابل عده‌ ای آن را خلاف اصول دموکراتیک و شهروندی می‌ دانند.

 

ثبت دیدگاه