Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_ENCODING in /home/whalet/domains/whaletel.com/public_html/index.php on line 3
لپ تاپ لمسی بهتر است یا معمولی؟
پروفایل

لپ تاپ لمسی بهتر است یا معمولی؟

لپ تاپ لمسی بهتر است یا معمولی؟ این سوال بخش زیادی از افرادی است که قصد خرید لپ تاپ را دارند و برای انتخاب گزینه‌ ای از بین لپ‌ تاپ‌ های لمسی و یا معمولی دچار تردید هستند. با توجه به اینکه امروزه دستگاه‌ های لمسی مانند تبلت و گوشی‌ های موبایل به شکل قابل توجهی مورد استفاده قرار می‌ گیرند، کاربران علاقه مند به استفاده از سایر تجهیزات با این ویژگی هستند. لپ‌ تاپ‌ هایی نیز در بازار وجود دارند که دارای صفحه نمایش لمسی بوده و می‌ توان برای کنترل آن ها از این قابلیت کمک گرفت. با توجه به اینکه صفحه نمایش لمسی را به راحتی می‌ توان نسبت به نمایشگرهای معمولی مورد استفاده قرار داد، عده‌ ای از کاربران ترجیح می‌ دهند که از بین لپ‌ تاپ معمولی و لمسی به سراغ گزینه‌ های لمسی بروند.

در چند سال اخیر گوشی‌ های هوشمند را می‌ توان از جمله تجهیزات مهم برای زندگی هر فرد نام برد. اما اینکه لپ تاپ‌ های لمسی نیز تا این حد می‌ توانند برای کاربران مناسب باشند را باید به صورت کلی مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به ایرادهایی که لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارند، عده‌ ای از کاربران ممکن است از خرید آن ها منصرف شوند.

مقایسه لپ تاپ لمسی و معمولی

با مقایسه لپ تاپ لمسی و معمولی می‌ توانیم درک بهتری از عملکرد آن ها داشته باشیم. هنگامی که قصد خرید لپ تاپ را دارید باید علاوه بر نوع صفحه نمایش مشخصات دیگر مانند کارت گرافیک، پردازنده، حافظه داخلی یا هارد و همچنین حافظه رم را نیز بررسی نمایید. این نکته حائز اهمیت است که به سراغ خرید لپ‌ تاپی با امکانات قابل قبول و مشخصات فنی مناسب بروید. لپ‌ تاپ‌ های لمسی امروزه در شکل‌ های مختلف مانند لپ تاپ لمسی معمولی، لپ تاپ لمسی هیبریدی و سرفیس روانه بازار می‌ شوند. آگاهی با مزایا و معایب لپ‌ تاپ لمسی و معمولی به شما کمک می‌ کند تا بتوانید انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

مزایای لپ تاپ لمسی

برای انتخاب اینکه لپ تاپ لمسی بهتر است یا معمولی باید سراغ بررسی مزایا و معایب هر کدام برویم. لپ‌ تاپ‌ های لمسی به واسطه مزایایی که دارند، می‌ توانند هر کاربری را مجذوب کنند. از جمله مزایای لپ تاپ لمسی می‌ توان به گزینه‌ های زیر اشاره نمود.

  • صفحه نمایش با کیفیت

با مقایسه لپ تاپ معمولی و لپ تاپ لمسی متوجه می‌ شویم که صفحه نمایش‌ هایی که بر روی لپ‌ تاپ‌ های لمسی قرار دارند کیفیت بالاتری داشته و می‌ توانند محتوا را به شکل ایده‌ آل در مقابل دیدگان شما بگذارند. از نظر منطقی به واسطه قیمت بیشتر لپ‌ تاپ‌ های لمسی در مقایسه با لپ‌ تاپ‌ های معمولی باید از نمایشگری با کیفیت‌ تر بهره‌ مند شود. کیفیت صفحه نمایش این دسته از لپ‌ تاپ‌ ها نسبت به لپ‌ تاپ‌ های معمولی بهتر بوده و می‌ تواند رنگ‌ ها را با دقت بالاتر و تصاویر را با درخشش بیشتر در اختیار شما بگذارد. معمولا لپ تاپ‌ های لمسی با صفحه نمایش ۱۳ اینچی روانه بازار می‌ شوند. اگر به عنوان یک ویدیوگرافر، گرافیست، عکاس یا هنرمند به دنبال خرید لپ تاپ هستید، توصیه ما به شما انتخاب لپ تاپ لمسی است.

  • ناوبری آسان‌ تر

با مقایسه لپ تاپ لمسی و معمولی می‌ توان متوجه شد که قابلیت تاچ اسکرین لپ‌ تاپ‌ های لمسی به کاربر این امکان را می‌ دهد تا بتواند از انعطاف پذیری به مراتب بیشتری بهره‌ مند شود. با تاچ اسکرین لپ تاپ برای جستجو بین صفحات مختلف و منوها به راحتی می‌ توان مانور داد. به واسطه اینکه بخش زیادی از افراد در چند سال اخیر از گوشی‌ های لمسی استفاده کرده‌ اند، می‌ توانند تجربه بهتری را هنگام بکارگیری لپ‌ تاپ‌ های لمسی داشته باشند.

  • کمک به انجام کارهای هنری و طراحی

با بررسی مزایای لپ تاپ لمسی می‌ توانیم به تاثیر مثبت آن در انجام کارهای طراحی و هنری اشاره کنیم. علاقه مندان به انجام کارهای هنری، نقاشی، طراحی و همچنین انیمیشن سازی می‌ توانند به سراغ خرید این دسته از لپ‌ تاپ‌ ها بروند. به واسطه اینکه برای کنترل کردن این لپ‌ تاپ‌ ها امتحان استفاده از دست و قلم نوری وجود دارد، می‌ توانید بسیار خلاقانه تصاویر مورد نظر خود را ترسیم کنید.

  • امکان یادداشت برداری با لپ تاپ لمسی

با مقایسه لپ تاپ لمسی و معمولی می‌ توان متوجه شد که امکان یادداشت برداری از محتواها در لپ‌ تاپ‌ های لمسی وجود دارد. کاربران به راحتی می‌ توانند بدون تایپ کردن به استفاده از قابلیت‌ های لپ تاپ و یادداشت برداری مشغول شوند. با توجه به اینکه امروزه برای نگارش یادداشت‌ ها و بالا بردن سرعت کار از قلم‌ های نوری و استایلوس می‌ توانید کمک بگیرید، کاری آسان‌ تر برای انجام این کار خواهید داشت. دانشجویانی که تحصیلات خود را در رشته مهندسی و رشته‌ های ریاضی انجام می‌ دهند و سر و کار زیادی با فرمول نویسی دارند، بهتر است به سراغ خرید این دسته از لپ‌ تاپ‌ ها بروند.

  • گزینه ای مناسب برای انجام بازی‌ های کامپیوتری

یکی دیگر از مزایای لپ‌ تاپ لمسی، امکان استفاده از آن برای انجام کارهای کامپیوتری و بازی‌ ها به شمار می‌ رود. گیمرها می‌ توانند از سخت‌ افزار توانمند این گوشی استفاده کرده در انجام بازی‌ ها نهایت لذت را ببرند.

معایب لپ تاپ لمسی

نقاط قوت لپ تاپ لمسی را تاکنون برای شما بیان کرده ایم. اکنون به سراغ بررسی نقاط ضعف لپ تاپ لمسی می‌ رویم.

  • ارگونومی نامناسب

اگر بخواهیم یکی از نقطه ضعف های بزرگ لپ‌ تاپ‌ های لمسی را بیان کنیم، به احتمال فراوان ارگونومی نامناسب آن را عنوان خواهیم نمود. در مقایسه با لپ‌ تاپ‌ های معمولی، لپ‌ تاپ‌ های لمسی ارگونومی نامناسب‌ تری دارند. این مدل طراحی در بلند مدت می‌ تواند به چشم، کمر و گردن آسیب‌ هایی وارد کند.

  • عمر کمتر باتری

یکی دیگر از نقطه ضعف‌ های لپ‌ تاپ لمسی در مقایسه با لپ‌ تاپ معمولی پایین بودن عمر باتری این دستگاه‌ ها است. با توجه به اینکه نمایشگر لپ‌ تاپ‌ های لمسی لازم است مدت زمان زیادی روشن باشد، مصرف باتری را به شکل قابل توجهی بالاتر می‌ برد. کاربرانی که به دنبال رفع این مشکل هستند، ترجیح می‌ دهند در کنار خرید لپ‌ تاپ لمسی به سراغ خرید یک باتری یدکی نیز بروند.

قیمت بالاتر

اگر از یک کارشناس سوال خود را در این خصوص که لپ تاپ لمسی بهتر است یا معمولی بپرسید، به احتمال فراوان به واسطه قیمت لپ تاپ‌ های لمسی به شما توصیه می‌ کند به سراغ خرید لپ‌ تاپ معمولی بروید. طبیعتا به واسطه ویژگی‌ های خاصی که لپ تاپ لمسی دارد، قیمت بالاترین میز برخوردار است.

  • دوام پایین‌ تر

یکی دیگر از نقاط ضعف لپ تاپ لمسی نسبت به لپ تاپ معمولی، دوام پایین‌ تر این دستگاه‌ ها است. لپ تاپ‌ های این چنینی ظرافت بیشتری داشته و ممکن است با کوچک‌ ترین ضربه‌ ای دچار ایراد شوند.

  • وزن بالای لپ تاپ لمسی

جالب است بدانید که وزن لپ تاپ لمسی نسبت به لپ تاپ معمولی بیشتر است. با توجه به این شرایط حمل آن توسط کاربر به سختی صورت می‌ گیرد. به واسطه اینکه لپ‌ تاپ‌ های معمولی نسبت به لپ‌ تاپ‌ های لمسی از نظر اقتصادی گزینه ای مناسب هستند، بسیاری از کاربران ترجیح می‌ دهند به سراغ خرید لپ تاپ معمولی بروند. کاربرانی که بالا بودن وزن لپ‌ تاپ برای آن ها در اولویت است، می‌ توانند از بین لپ‌ تاپ‌ های معمولی انتخاب خود را انجام دهند.

لپ تاپ لمسی بهتر است یا لپ تاپ معمولی؟

مقایسه لپ تاپ معمولی با لپ تاپ لمسی به ما بیان می‌ کند که هر کدام از این دستگاه‌ ها دارای نقاط ضعف و قوت هستند. لپ تاپ‌ های معمولی از نظر اقتصادی نسبت به لپ تاپ لمسی گزینه‌ ای مناسب تر به شمار می‌ روند.

سخن پایانی

این روزها که برندهای مختلف انواع لپ تاپ لمسی و انواع لپ‌ تاپ معمولی را روانه بازار می‌ کنند، انتخاب بهترین گزینه کاری دشوار است. برای خرید این دستگاه‌ ها سعی کنید ابتدا نیاز خود را مشخص کرده تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

ثبت دیدگاه