پروفایل

گوشی های شیائومی POCO X5 و POCO X5 PRO نسل جدید محصولات ارائه شده توسط این برند بود که با امکانات مناسب در اختیار کاربران قرار داده می شود. همانگونه که می دانید پس از جدا شدن شرکت پوکو از شرکت مادر یعنی شیائومی، این برند هم اکنون با هویتی مستقل به عنوان یک شرکت اقتصادی جدید فعالیت خود را در زمینه تولید گوشی انجام می دهد. موفقیت هایی که شرکت پوکو در بازار گوشی به دست آورده موجب شده است که استقبال برای خرید محصولات این برند به میزان قابل توجهی افزایش یابد. اخیرا نیز با رونمایی از گوشی پوکو ایکس 5 و پوکو ایکس ۵ پرو این شرکت توانسته است مجددا نام خود را بر سر زبان‌ ها بیندازد. با بررسی گوشی های شیائومی POCO X5 و POCO X5 PRO متوجه می شویم که هر کدام از آن ها برای کاربران می توانند از ویژگی‌ ها و جذابیت‌ های مختلفی برخوردار باشند.

بررسی طراحی و نوع ساخت گوشی های شیائومی POCO X5 و POCO X5 PRO

قبل از هر چیزی به بررسی طراحی گوشی های شیائومی پوکو X5 و پوکو X5 Pro می پردازیم. نسخه استاندارد این سری محصولات پوکو دارای ارتفاع بیشتری نسبت به نسخه پرو است. با این حال شیائومی تصمیم گرفت که هر دو محصول را در ابعادی تقریبا مشابه تولید کند. اختلاف طراحی این دو محصول به حدی کم است که ممکن است به چشم نتوان آن را متوجه شد.

شیائومی برای ساخت پنل جلوی گوشی پوکو ایکس 5 پرو به سراغ متریال شیشه و محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ رفته است. در طرف مقابل گوشی شیائومی پوکو ایکس ۵ با متریال شیشه و محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس 3 در دسترس کاربران قرار می‌ گیرد. پنل پشتی هر دو گوشی با استفاده از پلاستیک با کیفیت دارای ساختاری مشابه بوده و با قاب پلاستیکی در اطراف گوشی ظاهری مناسب می توانید از هر دو محصول مشاهده نمایید.

در یک جمع بندی به لحاظ کیفیت ساخت می توان بیان کرد که گوشی شیائومی پوکو ایکس ۵ پرو در مقایسه با شیائومی پوکو ایکس ۵ بدنه بهتری نیز دارد. با این حال از لحاظ مقاومت بدنه به واسطه اینکه گوشی های ارائه شده توسط شیائومی دارای فناوری IP53 هستند، در یک سطح عمل می کنند.

گوشی شیائومی پوکو X5 با وزن ۱۸۹ گرمی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در طرف مقابل شیائومی ایکس ۵ پرو دارای وزن ۱۸۱ گرمی است. شیائومی محصول استاندارد خود یعنی گوشی POCO X5 را با رنگ های مشکی، آبی و سبز روانه بازار می‌ کند. در طرف مقابل گوشی شیائومی POCO X5 PRO را می توانیم با رنگ های مشکی، آبی و زرد خریداری کنید.

بررسی صفحه نمایش گوشی های شیائومی پوکو ایکس 5 و ایکس 5 پرو

مقایسه نمایشگر گوشی های شیائومی POCO X5 و POCO X5 PRO نکات جالب توجهی را به ما نمایان می کند. به احتمال فراوان تصور کنید که نمایشگر گوشی شیائومی ایکس ۵ پرو به واسطه قیمت بالاتر این محصول از کیفیت بیشتری برخوردار باشد. در عین حال با بررسی مشخصات صفحه نمایش شیائومی POCO X5 متوجه می‌ شویم که نسخه ارزان تر می تواند جذابیت های بیشتری برای کاربران داشته باشد. شیائومی گوشی پوکو X5 را با صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی روانه بازار کرده است. نوع پنل صفحه نمایش این گوشی AMOLED بوده و با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. علاوه بر این رزولوشن نمایشگر گوشی شیائومی پوکو ایکس ۵ نیز ۱۰۸۰ در ۲۴۴۰ است. این صفحه نمایش با تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچ، کیفیت بالای خود را نشان می‌ دهد. حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی شیائومی X5 نیز ۱۲۰۰ نیت انتخاب شده است.

در طرف مقابل گوشی شیائومی پوکو ایکس ۵ پرو نیز با مشخصات تقریبا مشابه به بازار روانه خواهد شد. ابعاد نمایشگر گوشی شیائومی پوکو ایکس ۵ پرو نیز ۶.۶۷ اینچ بوده و پنل آن از نوع امولد است. نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی نیز ۱۲۰ هرتز و همچنین رزولوشن آن به مانند نسخه استاندارد، 1080 در 2440 خواهد بود. نمایشگر این گوشی نیز دقیقا مشابه POCO X5 بوده و با ۳۹۵ پیکسل در اینچ کیفیت مناسبی از خود نشان خواهد داد. به بحث حداکثر روشنایی که می رسیم، می توانیم تفاوت صفحه نمایش گوشی های شیائومی پوکو ایکس ۵ و شیائومی پوکو ایکس ۵ پرو را مشاهده نماییم. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی ۹۰۰ نیت است. با توجه به این موارد می‌ توان متوجه شد که صفحه نمایش گوشی شیائومی پوکو X5 حس بهتری را هنگام انجام بازی و حتی تماشای فیلم در مقایسه با صفحه نمایش گوشی شیائومی پوکو ایکس ۵ پرو را به شما منتقل می‌ کند.

برتری شیائومی POCO X5 PRO در پردازنده

بررسی و مقایسه پردازنده و سخت افزار گوشی های شیائومی پوکو ایکس ۵ و شیائومی پوکو ایکس ۵ پرو نشان می‌ دهد که نسخه گران قیمت تر می تواند عملکردی نسبتا بهتر به اجرا بگذارد. شیائومی گوشی POCO X5 را با یک پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ در دسترس کاربران قرار داده است. این تراشه از کوالکام با فناوری ۶ نانومتری ساخته شده و با 8 هسته کار پردازش را انجام می دهد. در کنار این موارد پردازنده گرافیکی Adreno 619 نیز برای گوشی شیائومی پوکو X5 انتخاب شده است.

به سراغ نسخه گران قیمت تر که می رویم متوجه می شویم از نظر پردازنده می تواند قدرت بالاتری از خود نشان دهد. تراشه انتخاب شده است از شرکت کوالکام و از نوع اسنپدراگون 778G با 8 هسته به شما کمک خواهد کرد تا بازی های محبوب موبایل را بتوانید به راحتی انجام دهید. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Adreno 642L بوده که برای یک گوشی با این قیمت انتخابی مناسب به شمار می‌ رود. از نقطه نظرهای دیگر این گوشی ها شباهت های زیادی به هم دارند. به عنوان مثال شیائومی هر دو محصول خود را با رم ۶ گیگابایتی و ۸ گیگابایتی روانه بازار می‌ کند. علاوه بر این بسته به نیازی که دارید، می توانید روی به خرید نسخه های ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی بیاورید. یکی دیگر از ویژگی‌ های مثبت گوشی شیائومی POCO X5، پشتیبانی از کارت حافظه خواهد بود. چنانچه به دنبال افزایش فضای ذخیره سازی هستید، می توانید کارت حافظه را به این گوشی اضافه کنید.

بررسی و مقایسه دوربین گوشی های شیائومی POCO X5 و POCO X5 PRO

یکی از جذاب ترین بخش ها برای کاربرانی که قصد خرید گوشی از بین شیائومی POCO X5 و شیائومی POCO X5 PRO را دارند، مبحث دوربین خواهد بود. بدون تردید در پایان این بخش می توانید تصمیم خود را به راحتی اتخاذ نمایید. شیائومی گوشی پوکو ایکس ۵ را با 3 سنسور روانه بازار کرده است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بوده و با فوکوس خودکار، عملکرد نسبتا راضی کننده ای از خود نمایش می دهد. 2 سنسور دیگر نیز در کنار این سنسور قرار گرفته اند. یک لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی شما را یاری می کند تا تصاویر را مطابق انتظار بتوانید به ثبت برسانید.

در طرف دیگر به سراغ گوشی شیائومی پوکو ایکس 5 پرو می رویم .این گوشی به راحتی می تواند رقابت در این زمینه را با برتری پشت سر بگذارد. شیائومی به سراغ یک سنسور غول پیکر ۱۰۸ مگاپیکسلی رفته و گوشی پوکو X5 پرو را با نهایت کیفیت در اختیار کاربران خواهد گذاشت. این سنسور با فوکوس خودکار با تشخیص فاز در کنار سنسور ۸ مگاپیکسلی اولتراواید می تواند تصاویری شگفت انگیز را به ثبت برساند. علاوه بر این به مانند گوشی شیائومی پوکو ایکس ۵، نسخه قدرتمندتر نیز با یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

به مبحث فیلم برداری که می رسیم نیز گوشی شیائومی پوکو ایکس ۵ پرو حرف‌ های زیادی برای گفتن خواهد داشت. چنانچه به دنبال ثبت فیلم با کیفیت 4K هستید، سنسور غول پیکر گوشی شیائومی POCO X5 PRO به شما در این زمینه کمک می کند. در طرف مقابل با دوربین گوشی شیائومی پوکو X5 تنها می توانید فیلم های Full HD را ثبت کنید. دوربین سلفی گوشی شیائومی پوکو ایکس ۵ نیز ۱۳ مگاپیکسلی بوده که در مقایسه با دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی پوکو ایکس ۵ پرو قافیه را واگذار خواهد نمود.

بررسی باتری و شارژدهی گوشی های شیائومی پوکو X5 و پوکو X5 PRO

مقایسه باتری گوشی های شیائومی POCO X5 و POCO X5 PRO نشان می‌ دهد که باز هم نسخه گران قیمت تر می تواند عملکردی بهتر به اجرا بگذارد. با وجود اینکه هر دو گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره مند هستند ولی شارژر ۶۷ واتی گوشی شیائومی پوکو ایکس ۵ پرو شما را یاری می‌ کند تا با سرعت به مراتب بیشتری در مقایسه با شارژر ۳۳ وات گوشی شیائومی پوکو X5 بتوانید گوشی خود را شارژ نمایید. علاوه بر این گوشی شیائومی پوکو ایکس ۵ پرو با پشتیبانی از شارژر معکوس ۵ وات و همچنین فناوری فست شارژ نسل چهارم در دسترس کاربران قرار می‌ گیرد.

شیائومی POCO X5 بخریم یا POCO X5 PRO؟

جمع بندی مقایسه گوشی های شیائومی پوکو ایکس ۵ و شیائومی پوکو ایکس 5 پرو نشان می دهد که نسخه پرو می تواند قدرت به مراتب بیشتری از خود نشان دهد. فراموش نکنید که قیمت گوشی پوکو ایکس ۵ پرو نیز در مقایسه با گوشی شیائومی پوکو ایکس ۵ بیشتر است. شیائومی هر دو محصول خود را با سیستم عامل اندروید ۱۲ روانه بازار می‌ کند. در عین حال رابط کاربری MIUI 14 برای شیائومی پوکو ايکس ۵ پرو انتخاب شده است. گوشی شیائومی پوکو X5 نیز با رابط کاربری 13 MIUI در دسترس شما قرار می گیرد.

 

ثبت دیدگاه