پروفایل

چگونه تصاویر را از گوشی به تلویزیون انتقال دهیم؟ این سوال را می توان از پرتکرارترین سوالاتی دانست که بخش زیادی از کاربران به دنبال دریافت پاسخ آن هستند. پاسخ دادن به این سوال می‌ تواند با توجه به شرایط موجود، اندکی دشوار باشد. با توجه به اینکه جواب های کاملا متفاوت برای یک سوال مشترک وجود دارد، لازم است که روش های موجود را بررسی کرده و بهترین راهکار را جهت انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون بیان کنیم.

بدون تردید مشاهده محتوای گوشی های هوشمند بر روی تلویزیون و نمایشگرهای بزرگ می‌ تواند جذابیت زیادی برای افراد داشته باشد. تفاوتی ندارد که شما از یک تلویزیون قدیمی یا یک تلویزیون با نسل جدید و فناوری هوشمند بهره می‌ برید. روش‌ های مختلفی در این زمینه قرار گرفته تا با استفاده از آن بتوانید گوشی را به تلویزیون وصل کنید. با ما همراه باشید تا به بررسی این روش ها بپردازیم.

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

برای انتقال تصاویر از گوشی به تلویزیون لازم است که از روش‌ های موجود کمک گرفته و اتصال را برقرار کنید. خوشبختانه چندین روش وجود دارند که کاربران می توانند با استفاده از آن ها گوشی هوشمند خود را به تلویزیون متصل کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل hdmi

یکی از بهترین روش ها برای انتقال تصاویر از گوشی به تلویزیون، استفاده از کابل hdmi است. برای شروع این کار باید مطمئن شوید که گوشی هوشمند قادر به پشتیبانی از فناوری MHL هست یا خیر. اگر گوشی شما از این تکنولوژی پشتیبانی کند به راحتی بدون خرید مبدل می توانید از کابل HDMI کمک بگیرید. این نکته را فراموش نکنید که تلویزیون شما نیز باید پشتیبانی از این فناوری را ارائه دهد. روش های متعددی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها اطمینان به دست آورید که گوشی و تلویزیون شما از این فناوری بهره مند هستند یا خیر. به عنوان مثال با جستجوی نام گوشی خود در گوگل به پاسخ این سوال خواهید رسید.

اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از میراکست Miracast

اگر به دنبال تماشای فیلم های گوشی خود با استفاده از نمایشگرهای بزرگ و تلویزیون هستید، توصیه ما به شما انتخاب میراکست خواهد بود. این فناوری یک استاندارد بر پایه وای فای بوده که شما را یاری می کند از یک افزونه توسط Wifi Alliance کمک گرفته و به عنوان جایگزین کابل hdmi از آن استفاده نمایید. جالب است بدانید که این فناوری شما را یاری می‌ کند تا بدون استفاده از کابل به صورت بی سیم بتوانید به دستگاه های پخش کننده، گوشی هوشمند خود را متصل نمایید. با کمک گرفتن از این فناوری می توانید علاوه بر تماشای فیلم به بازی کردن و استفاده از نرم افزارهای گوشی بر روی نمایشگر تلویزیون خود مشغول شوید.

برای وصل کردن گوشی به تلویزیون با استفاده از فناوری میراکست باید هم تلویزیون و هم گوشی هوشمند شما از این فناوری پشتیبانی کنند.

بخش زیادی از گوشی‌ های هوشمندی که در بازار عرضه می‌ شوند قابلیت پشتیبانی از این فناوری را دارا هستند. در عین حال تنها تلویزیون هایی که از فناوری وای فای پشتیبانی می کنند می توانند از این روش اتصال بهره‌ مند شوند.

استریم با DLNA

تکنولوژی DLNA در سال ۲۰۰۳ توسط کمپانی سونی معرفی شد. به احتمال فراوان با توجه به این که مدت زمان زیادی از معرفی این فناوری می گذرد، کاربران اندکی هم اکنون مشغول استفاده از آن هستند. اگر به دنبال انتقال تصاویر از گوشی هوشمند به تلویزیون هستید و قصد دارید از این فناوری کمک بگیرید باید گوشی و تلویزیون شما از این تکنولوژی پشتیبانی کنند. در نهایت قادر هستید با اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون، عکس و آهنگ ها را انتقال داده و آن ها را در صفحه نمایش بزرگتر مشاهده کنید.

اتصال با آداپتور یا کابل HDMI

اگر روش های فوق برای اتصال گوشی به تلویزیون کارساز نبود، می توانید از این روش استفاده کنید. برای وصل کردن گوشی به تلویزیون از یک کابل hdmi یا آداپتور می توانید بهره ببرید. با توجه به نوع صفحه نمایش ممکن است نیاز به شارژر و همچنین میزان تاخیر در هنگام اتصال متفاوت باشد. راحت ترین کار برای وصل کردن گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI، کمک گرفتن از تبدیل TYPE Cبه hdmi خواهد بود.

این روزها مبدل های زیادی در بازار عرضه شده که می توانید برای استریم کردن گوشی های هوشمند بر روی تلویزیون از آن ها استفاده کنید. برای بهره مندی از این روش باید کابل مبدل را به پورت شارژ گوشی هوشمند وصل کرده و در طرف دیگر به ورودی تلویزیون، سر کابل hdmi را متصل کنید. به راحتی با انجام این کار می توانید محتوای گوشی‌ های هوشمند خود را به تلویزیون انتقال دهید.

انتقال تصویر گوشی آیفون به تلویزیون

برای انتقال تصاویر از گوشی آیفون به تلویزیون می توانید از روش های مختلفی نیز کمک بگیرید. روش هایی که در حالت کلی مانند انتقال تصاویر از گوشی های اندرویدی به تلویزیون هستند. در عین حال جزئیات آن ها نسبت به هم تفاوت هایی دارند.

اتصال بی سیم از طریق AirPlay

برای انتقال تصاویر از گوشی آیفون به تلویزیون می توانید از این فناوری کمک بگیرید. فناوری AirPlay را می توانید بر روی تمام گوشی های آیفون مشاهده نمایید. این روش برای انتقال تصاویر از گوشی آیفون به تلویزیون های اپل کارساز است. با توجه به اینکه Apple Tv در بازار کشور ما عرضه نمی شود، بهتر است به سراغ روش‌ های دیگر برویم.

اتصال از طریق آداپتور HDMI

برای وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون می توانید به مانند گوشی های اندرویدی از کابل HDMI کمک بگیرید. لازمه این کار خرید تبدیل های لایتنینگ به hdmi خواهد بود. پس از تهیه این مبدل می توانید محتوای گوشی هوشمند خود را به راحتی بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون های خود انتقال دهید.

استفاده از برنامه های جانبی

برای انتقال تصاویر از گوشی آیفون به تلویزیون می توانید از چندین اپلیکیشن نیز استفاده کنید. با مراجعه به اپ استور متوجه می‌ شوید که برنامه های زیادی برای این کار وجود دارند. شاید در میان نرم افزارهای مختلف، کاربردی ترین و بهترین گزینه اپلیکیشن رسمی Google Home باشد. به راحتی می توانید با نصب کردن این نرم افزار و با چند کلیک ساده گوشی آیفون خود را به تلویزیون های هوشمند متصل کنید. فراموش نکنید که تلویزیون هوشمند در این شرایط باید از فناوری کروم کست پشتیبانی کند.

وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون با Screen Mirroring

یکی دیگر از روش های انتقال تصویر از گوشی های اپل به تلویزیون، استفاده از فناوری Screen Mirroring خواهد بود. به مانند گوشی های اندرویدی تمام گوشی های ارائه شده توسط اپل نیز می توانند بدون کابل HDMI به تلویزیون متصل شوند. برای انجام این کار باید روی به خرید گجت اختصاصی یعنی اپل tv بیاورید. این گجت توسط کمپانی اپل معرفی شده و به کاربر امکانات زیادی خواهد داد. با توجه به فناوری به کار رفته بر روی گوشی های آیفون می توانید بدون استفاده از کابل و به صورت مستقیم از Apple Tv به تلویزیون خود متصل شوید. فراموش نکنید که برای استفاده از این روش مانند میراکست نیاز به بهره گیری از روتر بر روی هر دو دستگاه خواهید داشت.

بهترین روش اتصال گوشی موبایل به تلویزیون غیر هوشمند

یکی دیگر از سوالاتی که کاربران به دنبال دریافت پاسخ سوال آن هستند این است که چگونه می توان گوشی موبایل را به تلویزیون غیر هوشمند وصل کرد؟ برای اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی باید از دانگل hdmi استفاده کنید. با توجه به اینکه دانگل های HDMI از فناوری Miracast پشتیبانی می کنند، کاربر امکان اتصال گوشی به تلویزیون های قدیمی را خواهد داشت. با اتصال دانگل به تمام تلویزیون ها به راحتی می توانید از این فناوری جذاب لذت ببرید.

بهترین برنامه انتقال تصویر گوشی به تلویزیون

انتقال تصویر گوشی به تلویزیون از اپلیکیشن های مختلفی می توانید استفاده کنید. برخی از این اپلیکیشن ها برای گوشی های اندرویدی و بخش دیگری برای گوشی های آیفون می توانند کاربردی باشند. علاوه بر این روش های جایگزین دیگر مانند کارت کپچر به شما کمک خواهند کرد تا تصاویر گوشی را به تلویزیون انتقال دهید. از جمله این اپلیکیشن ها می توان به AirDroid و Google Home اشاره نمود.

 

ثبت دیدگاه