پروفایل

ساخت شماره مجازی را می توان امروزه یکی از مهمترین دغدغه های افرادی دانست که درگیر آن هستند. بخش زیادی از سرمایه گذاران و کارآفرینان نیاز به شماره مجازی دارند. به همین دلیل از روش‌ های مختلفی برای ساخت شماره مجازی رایگان استفاده می کنند. علاوه بر این دسته از افراد، شماره مجازی برای هر شخصی می تواند دارای مزایای متعددی می باشد.

با توجه به اهمیت این امر امروزه سایت ها و اپلیکیشن های مختلفی وجود دارند که کاربران می توانید جهت ساخت شماره مجازی رایگان، روی به استفاده از آن ها بیاورید. در این بین باید بدانید که تمام این برنامه ها و وب‌ سایت‌ ها ایمن نبوده و لازم است که نسبت به امنیت و اعتبار آن ها آگاهی به دست آورید. تا پایان این مطلب می توانید اطلاعات کافی در این خصوص به دست آورید.

شماره مجازی چیست؟

قبل از هر مطلبی بهتر است تعریفی از شماره مجازی داشته باشیم. برخلاف شماره های حقیقی که بر پایه خط تلفن هستند، شماره مجازی توسط اپراتورها عرضه نشده و از اپلیکیشن های اختصاصی جهت تماس، ارسال و دریافت پیام به جای سیمکارت بهره می برند. این مدل از شماره ها به خطوط تلفن ارتباطی نداشته و کاربرد قادر است فارغ از هر موقعیت جغرافیایی برای بهره مندی از آن ها از اینترنت کمک بگیرد.

در حال حاضر بخش زیادی از کشورها تمایل دارند که شماره مجازی را جایگزین شماره های خط تلفن ثابت کنند. جامعه جهانی به این مسیر هدایت شده و تفاوتی ندارد که شما در ایران زندگی کنید و یا در یک کشور اروپایی ساکن باشید. با استفاده از شماره مجازی در هر موقعیت مکانی و در هر نقطه‌ ای از جهان می توانید تماس را با سایر کاربران برقرار کنید.

مزایای ساخت شماره مجازی

مزایای ساخت شماره مجازی به حدی متعدد هستند که امروزه کاربران زیادی در جهان به دنبال روش های ساخت آن رفته اند. فارغ از اینکه ساخت شماره مجازی برای فعالان و سرمایه‌ گذاران اهمیت زیادی دارد، هر کاربری می تواند از ویژگی های آن بهره ببرد. از جمله مهم‌ ترین مزایای ساخت شماره مجازی می توان موارد زیر را نام برد.

اعتبار عالی برای سرمایه گذاری و کسب و کار

بدون تردید یکی از مهمترین مزایای ساخت شماره مجازی، بالا بردن اعتبار کسب و کار شما خواهد بود. جالب است بدانید که سرشماره شماره مجازی به مانند تلفن ثابت از اعتبار و اهمیت زیادی برخوردار است. بخش زیادی از مشتریان و کاربرانی که به دنبال فعالیت اقتصادی و خرید از مجموعه شما هستند، به صورت ناخودآگاه پیش شماره تلفن را یک اعتبار می دانند.

دسترسی به تلفن در هر نقطه از جهان

مزیت مهم دیگر شماره مجازی، دسترسی داشتن به تلفن در هر نقطه از جهان خواهد بود. با توجه به اینکه شماره مجازی روی تلفن همراه قرار خواهد گرفت، دسترسی به آن در هر جا امکان پذیر است. به عنوان مثال چنانچه مشتری قصد تماس با تلفن محل کار را داشته باشد، رئیس شرکت قادر است که برای ارتباط با او در منزل نیز اقدام نماید.

حفظ حریم خصوصی

یکی از دلایلی که موجب شده است که بخش زیادی از افراد به سمت استفاده از شماره مجازی هدایت شوند، حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران بوده است. با استفاده از شماره مجازی کاربران می‌ توانند در سرویس‌ های مختلف جهت ساخت اکانت بدون نیاز به وارد کردن شماره شخصی خود اقدام نمایند. علاوه‌ بر این شماره های مجازی دغدغه ها و نگرانی های زیادی مانند سرقت موبایل و جعل سیم کارت را نیز برطرف کرده و به همین علت از نظر بهبود امنیت و حفظ حریم شخصی این شماره ها می توانند کاربرد زیادی داشته باشند.

پایین آوردن هزینه ها

با توجه به اینکه نوع فعالیت شماره مجازی بر پایه اینترنت است، کاربران نیازی به پرداخت هزینه جهت برقراری تماس و یا ارسال پیامک ندارند. اگر چه جهت فعال سازی سرویس های معتبر باید اشتراک را خریداری کرده و هزینه های اولیه را پرداخت کنید ولی در بلند مدت این روش می‌ تواند برای شما مقرون به صرفه باشد.

راه اندازی سریع و آسان

یکی دیگر از مزایای ساخت شماره مجازی رایگان، راه اندازی سریع و آسان آن به شمار می رود. با وجود این که بخش زیادی از افراد تصور می کنند جهت راه اندازی شماره های مجازی نیاز به طی کردن مراحل زیاد و پیچیده‌ ای دارند ولی در عمل اینگونه نبوده و به آسانی و با سرعت می توان آن ها را راه اندازی نمود.

بهترین روش های ساخت شماره مجازی رایگان

اکنون که با تعریف شماره مجازی آشنا شده و نسبت به مزایای آن آگاهی به دست آورده اید، می توانیم به سراغ روش‌ های ساخت برویم. یکی از سوالات پرتکراری که کاربران در بستر اینترنت به دنبال دریافت پاسخ آن هستند این بوده که بهترین روش های ساخت شماره مجازی رایگان کدامند.

همانگونه که بیان کردیم چندین اپلیکیشن در اپ استور و گوگل پلی وجود داشته که می توان برای فعال سازی تلگرام و واتساپ از طریق آن ها شماره مجازی دریافت نمود. اما واقعیت امر این است که نمی توانید به تمام این اپلیکیشن ها و وب سایت ها اعتماد کنید. ما در این مطلب چند اپلیکیشن و سایت معتبر و ایمن را برای شما معرفی کرده ایم.

اپلیکیشن NextPlus

اگر به دنبال ساخت شماره مجازی رایگان هستید، می توانید از اپلیکیشن NextPlus استفاده کنید. این اپلیکیشن بخش زیادی از امکانات خود مانند دریافت پیام را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. خوشبختانه برنامه NextPlus برای کاربرانی که از سیستم عامل ios و اندروید استفاده می‌ کنند در دسترس قرار گرفته است. با این حال همچنان از نسخه تحت وب برنامه NextPlus خبری نبوده و کاربران باید از طریق تبلت یا گوشی جهت ساخت شماره مجازی با برنامه NextPlus اقدام نمایند.

برنامه Textnow

اگر به دنبال ساخت شماره مجازی رایگان هستید، می توانید از برنامه Textnow استفاده کنید. این اپلیکیشن امکانات بی نظیر و قابلیت های مناسبی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. برقراری تماس صوتی، ساخت شماره مجازی رایگان برای واتساپ و همچنین ساخت شماره مجازی برای Google Voice را می توان از جمله مهمترین مزایای استفاده از اپلیکیشن Textnow در نظر گرفت. جالب است بدانید که هم اکنون بیش از ۵۰ میلیون کاربر آن را دانلود کرده و 1.2 میلیون نفر نمره قابل قبول را به این اپلیکیشن در گوگل پلی داده اند. اگر به دنبال ارسال و دریافت پیامک رایگان با شماره مجازی هستید، برنامه Textnow به شما در این زمینه کمک می کند.

استفاده از برنامه Textnow به کسب و کار شما اعتبار زیادی خواهد داد. به عنوان مثال اگر در ایران هستید و نیز قصد تماس با سایر نقاط جهان را دارید، می توانید از شماره کانادا یا آمریکا استفاده کنید. با کمک این اپلیکیشن تماس های بین المللی را با سرعت بالا و قیمت پایین برقرار خواهید نمود. به راحتی می توانید وارد برنامه شده و پس از دریافت کد مورد نظر، شماره مجازی را انتخاب کنید.

اپلیکیشن SafeUM

ساخت شماره مجازی رایگان را با استفاده از اپلیکیشن SafeUM می توان انجام داد. یکی از بهترین برنامه هایی که کاربران می‌ توانند با استفاده از آن شماره مجازی رایگان دریافت کنند، برنامه SafeUM خواهد بود. این اپلیکیشن نسبت به سایر گزینه هایی که معرفی کرده‌ ایم می‌ تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر قصد ساخت شماره مجازی رایگان را دارید و به دنبال یک شماره با کد کشور کوچک لتونی هستید، اپلیکیشن SafeUM به شما در این زمینه کمک خواهد نمود. استفاده از امکانات اپلیکیشن SafeUM بسیار آسان بوده و کاربر پس از ورود به آن با وارد کردن شماره تلفن به مانند واتساپ یک کد تایید دریافت خواهد نمود. با وارد کردن این کد به مراحل بعدی جهت ساخت شماره مجازی رایگان هدایت می شوید. امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با امنیت بالا در این اپلیکیشن برای شما فراهم شده است.

بهترین سایت های ساخت شماره مجازی رایگان

علاوه بر اپلیکیشن هایی که معرفی کردیم، چندین سایت نیز وجود دارند که برای ساخت شماره مجازی رایگان می توانند به شما کمک کنند.

وب سایت Vsim.org

برای ساخت شماره مجازی رایگان از طریق سایت، می توانید به وب سایت Vsim.org مراجعه کنید. این سایت امکان دسترسی به بیش از ۲۵ کشور را در اختیار شما قرار خواهد داد. جالب است بدانید که برخی از کشورها با چند شماره نیز بر روی این وب سایت وجود دارند. تمام خدمات ارائه شده توسط سایت Vsim.org رایگان بوده و روش استفاده از آن نیز بسیار آسان است. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم، امنیت پایین برخی از شماره های سایت Vsim.org خواهد بود. به هیچ عنوان سعی نکنید برای ساخت اپل آیدی از شماره های مجازی سایت Vsim.org استفاده کنید.

سایت ReceiveSMSOnline

اگر به دنبال ارسال و دریافت پیامک با استفاده از شماره مجازی هستید، این سایت می تواند به شما کمک کند. در عین حال با شماره های مجازی سایت ReceiveSMSOnline نمی توانید تماس برقرار کنید. شماره های مجازی که این وب سایت می دهد از امنیت پایینی برخوردار هستند. تمام افراد قادر به دسترسی محتوای پیام های شما خواهند بود.

آیا امکان ساخت شماره مجازی در ایران وجود دارد؟

یکی از سوالات پرتکرار کاربران این است که آیا امکان ساخت شماره مجازی در ایران وجود دارد یا خیر؟ با توجه به قوانین مخابراتی کشور ایران، در حال حاضر اپراتورها حق ندارند سیم کارت مجازی را به فروش برسانند. در عین حال از طریق کانال ها و یک سری از ربات ها می توانید شماره مجازی را در ایران به دست آورید. توصیه ما به شما این است که از این روش های خطرناک و ناامن استفاده نکنید. فراموش نکنید که شماره های مجازی جهت فعال سازی واتساپ کاربرد نداشته و تنها می توان برای ایجاد اکانت در تلگرام از آن ها استفاده کرد.

 

ثبت دیدگاه