پروفایل

مقایسه گوشی A53 با A54، برنده این نبرد کدام است؟

مقایسه گوشی های گلکسی A53 و A54 به ما کمک می‌ کند تا بتوانید انتخاب خود را به درستی از بین این دو گوشی میان رده انجام دهید. همانگونه که می دانید سامسونگ بخش زیادی از فعالیت خود را صرف تولید گوشی های میان رده می کند. هر ساله انواع گوشی ها با قیمت مناسب و مشخصات فنی قابل قبول توسط این برند روانه بازار می‌ شوند. در عین حال گوشی های گلکسی A54 و گلکسی A53 را می توان از جمله محبوب ترین میان رده ها در نظر گرفت.

در ماه مارس سال ۲۰۲۲ سامسونگ یکی از محصولات سری یعنی گلکسی A53 را در بازار عرضه کرد. دقیقا یک سال بعد پس از رونمایی از گوشی گلکسی A54، کاربران برای انتخاب یک محصول بین این دو گزینه دچار تردید شدند. با ما همراه باشید تا از جنبه های مختلف مقایسه عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی A54 و گوشی گلکسی A53 بپردازیم.

مقایسه طراحی گوشی سامسونگ A53 با A54

در گام نخست برای مقایسه گوشی های سامسونگ A53 و A54 به سراغ طراحی آن ها می‌ رویم. سامسونگ برای ساخت هر دو گوشی به سراغ شیشه مقاوم گوریلا گلس 5 رفته است. علاوه بر این سنسور اثر انگشت بر روی صفحه نمایش هر دو محصول در قسمت زیرین قرار دارد. با مراجعه به پنل پشتی گوشی متوجه می شویم که نسخه قدیمی تر یعنی گلکسی A53 دارای ۴ سنسور و گوشی A54 از سه سنسور بهره‌ مند شده است.

هر 3 سنسور گوشی گلکسی A54 بر روی پنل پستی به صورت خط عمودی قرار دارند. این شرایط برای ساخت گوشی A53 نیز در نظر گرفته شده است. با این تفاوت که در کنار خط عمودی می‌ توانید یک لنز کوچک دیگر را نیز مشاهده نمایید. بخش زیادی از کاربران بر این باورند که طراحی گوشی گلکسی A54 نسبت به گوشی A53 زیباتر و مینیمال تر بوده و از جذابیت بیشتری برخوردار است. در عین حال گوشی گلکسی A53 را می توان یک محصول سبک تر و خوش دست تر با طراحی قدیمی دانست.

مقایسه گوشی سامسونگ A53 و A54 از نظر صفحه نمایش

در گام بعدی برای مقایسه گوشی سامسونگ A53 و A54 به سراغ صفحه نمایش آن رفته ایم. سامسونگ گوشی گلکسی A53 را با یک نمایشگر ۶.۵ اینچی را روانه بازار کرد. این نمایشگر با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ و با نرخ رفرش ریت 120 هرتزی می تواند از عملکردی قابل قبول برخوردار باشد. نوع پنل این صفحه‌ نمایش SUPER AMOLED بوده که با حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت شما را یاری می کند که در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب نیز محتوا را با شفافیت و وضوح بالا مشاهده نمایید.

گوشی جدیدتر ارائه شده یعنی گلکسی A54 نیز مجهز به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی شده است. نوع پنل این صفحه‌ نمایش نیز SUPER AMOLED بوده و با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و همچنین رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی عملکردی مشابه گوشی گلکسی A53 به اجرا خواهد گذاشت. در این میان حداکثر روشنایی گوشی گلکسی A53 نیز 800 نیت بوده که کاربر می تواند در مقابل نور آفتاب ریزترین جزئیات را با بالاترین کیفیت و وضوح نیز مشاهده نماید.

اگر بخواهیم یک جمع‌ بندی در خصوص مقایسه صفحه نمایش گوشی سامسونگ A53 و A54 داشته باشیم، به تفاوت چندان و اختلاف فاحش برخورد نمی کنیم. با این حال در بهبود روشنایی نمایشگر می توان بیان کرد که گوشی گلکسی A54 می تواند گوی سبقت را از رقیب خود برباید.

مقایسه دوربین گوشی A54 و A53

در مقایسه گوشی گلکسی A54 و A53 یکی از مهم ترین بخش ها برای کاربران، کیفیت دوربین آن ها خواهد بود. همانگونه که بیان کردیم سامسونگ برای گلکسی A53 روی به استفاده از 4 سنسور آورده است. دوربین اصلی این گوشی مجهز به سنسور ۶۴ مگاپیکسلی بوده که می تواند تصاویر را با کیفیت بالا به ثبت رساند. در کنار این سنسور می‌ توانید 3 حسگر دیگر را مشاهده نمایید. حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۵ مگاپیکسلی سنجش عمق بر روی پنل پشتی این گوشی قرار گرفته اند.

در طرف مقابل سنسور اصلی دوربین گوشی گلکسی A54 نیز 50 مگاپیکسلی بوده که از عملکردی بی نظیر می تواند کاربران را برخوردار کند. شاید در نگاه نخست نتوانیم تغییرات چندانی از عملکرد دوربین گوشی A54 نسبت به گوشی گلکسی A53 ببینیم. در عین حال یکی از بهترین تغییرات به این بخش برمی‌گردد. گوشی گلکسی A54 در زمینه تصویر برداری می تواند عملکردی قابل قبول به اجرا بگذارد. رنگ ها دلپذیرتر شده و کاربر می‌ تواند تصاویر را با وضوح بیشتر مشاهده نماید. در کنار این مورد کاربر می تواند برای ثبت تصاویر از دوربین های ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و 5 پیکسلی ماکرو نیز کمک بگیرد.

با توجه به افزایش سایز حسگر اصلی دوربین گوشی گلکسی A54، این میان رده می تواند پیکسل ها را بزرگتر به ثبت برساند. به همین علت تصاویری که در محیط های روشن می کنید از کیفیت به مراتب بالاتری در مقایسه با گوشی A53 برخوردار هستند. هر دو گوشی ارائه شده توسط سامسونگ به شما امکان ضبط ویدیو با کیفیت 4K را خواهند داد. برای دوربین سلفی نیز این قابلیت در دسترس شما قرار گرفته است.

سنسور انتخاب شده برای دوربین سلفی هر دو گوشی ۳۲ مگاپیکسلی بوده که می تواند با توجه به قیمت هر دو محصول انتخابی ایده آل محسوب شود.

یک جمع بندی پس از مقایسه دوربین گوشی گلکسی A54 و گلکسی A53 نشان می‌ دهد که محصول عرضه شده توسط سامسونگ در سال ۲۰۲۳ یعنی گلکسی A54 می‌ تواند تصاویر را با کنتراست بهتر و کیفیت بالاتر به ثبت برساند.

با توجه به اضافه شدن لرزشگیر اپتیکال تصویر به دوربین گوشی گلکسی A54 به خوبی می توانید عکس های فوق العاده را از مناظر خاص به ثبت برسانید.

مقایسه سخت افزار و قدرت پردازش گوشی های سامسونگ A54 با A53

اگر یک گیمر هستید و از علاقه مندان به انجام بازی های موبایلی به شمار می روید، بدون تردید توان پردازشی گوشی برای شما اهمیت بالایی دارد. سامسونگ بر روی گوشی گلکسی A53 از پردازنده Exynos 1280 استفاده کرده است. این پردازنده با 8 هسته در کنار پردازنده گرافیکی Mali_G68 می‌ تواند عملکردی قابل قبول در اجرای بازی های محبوب موبایلی از خود نشان دهد. در طرف مقابل نوع پردازنده ای که برای گوشی گلکسی A54 انتخاب شده Exynos 1380 است. با یک مقایسه بین این دو تراشه متوجه می شویم که گوشی گلکسی A54 از نسخه بروزتر بهره مند شده و می‌ تواند عملکردی بهتر داشته باشد.

سامسونگ گوشی گلکسی A53 را در چند نسخه روانه بازار می‌ کند. اگر به دنبال خرید گوشی سامسونگ گلکسی A53 هستید، این محصول در نسخه با رم 4، 6 و 8 گیگابایتی و همچنین حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس شما قرار گرفته است. برای گوشی گلکسی A54 سامسونگ ترجیح داده است که نسخه ارزان تر یعنی رم ۴ گیگابایتی را حذف کند. به همین دلیل کاربر قادر است که روی به خرید نسخه 6 و ۸ گیگابایتی بیاورد. حافظه داخلی این محصول نیز مانند گوشی گلکسی A54 دو نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی را دارا است.

برای استفاده روزمره دو گوشی ارائه شده توسط سامسونگ می توانند عملکردی روان و یکسان از خود به اجرا بگذارند. در عین حال با ریز شدن بر روی جزئیات متوجه خواهیم شد که نوع پیکربندی پردازنده گوشی گلکسی A54 به شکلی صورت گرفته که عملکرد مولتی تسکینگ را روان تر و بهتر به اجرا خواهد گذاشت. کاربر می‌ تواند بر روی هر دو گوشی از کارت حافظه جانبی نیز استفاده کند.

مقایسه نرم افزار و رابط کاربری گوشی سامسونگ گلکسی A54 با A53

گوشی سامسونگ گلکسی A53 با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One Ui 4.1 روانه بازار شده است. در طرف مقابل با توجه به اینکه گوشی گلکسی A54 یک سال بعد تولید شده به صورت پیش فرض از سیستم عامل اندروید ۱۳ بهره می برد. برای رابط کاربری نیز سامسونگ تغییراتی را اعمال کرده است. بر روی این گوشی می توان رابط کاربری One Ui 5.1 را مشاهده کرد. سامسونگ اعلام کرده که برای گوشی‌ های خود آپدیت نرم افزاری را حداقل تا ۴ سال و قابلیت امنیتی را تا ۵ سال ارائه خواهد داد. علاوه بر این هر دو گوشی با پشتیبانی از شبکه 5G می‌ توانند به شما اطمینان دهند که از اینترنت با بالاترین سرعت می توانید استفاده کنید.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A53 و A54 از نظر باتری

با مقایسه باتری گوشی سامسونگ A53 و A54 از نظر باتری متوجه می‌ شویم که کمترین تفاوت در این بخش وجود دارد. هر دو گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره مند شده اند. در عین حال می‌ توان بیان کرد که پردازنده بهتر گوشی گلکسی A54 شما را یاری خواهد کرد در استفاده معمولی بتوانید مدت زمان بیشتری شارژدهی از باتری آن دریافت کنید. برای هر دو گوشی آداپتور ۲۵ واتی را می‌ توانید به کار ببرید. اگر قصد شارژ کردن گوشی گلکسی A53 را دارید، برای فول بودن آن باید ۹۰ دقیقه منتظر بمانید. در عین‌ حال باتری گوشی گلکسی A54 پس از یک ساعت و ربع فول شارژ خواهد شد.

مقایسه اسپیکر گوشی سامسونگ A53 با A54

هر دو محصول دارای اسپیکر استریو باکیفیت مناسب هستند. صداها به خوبی تفکیک شده و با بالانس مناسب به گوش شنیده می شوند. در عین حال عدم پشتیبانی این گوشی ها از جک ۳.۵ میلیمتری نمی‌ تواند خبری خوش برای کاربران به شمار رود.

گوشی سامسونگ A53 بهتر است یا گلکسی A54؟

یک جمع بندی از ارزش خرید گوشی سامسونگ A54 و A53 نشان می دهد که نسخه جدیدتر ارائه شده توسط سامسونگ می تواند خریدی مناسب تر باشد. تجربه کاربران نشان داده است که گوشی گلکسی A54 نسبت به گوشی A53 از نظر کیفیت دوربین، سرعت و تجربه گیمینگ می تواند موفق تر عمل کند.

 

 

ثبت دیدگاه